Main Menu

nieuw :D

Started by elizah, 08 April 2012, 01:17:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Amanda

Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

elizah

Quote from: "Steph Saxin' Spé"Welkom!
Quote from: "Amanda"Welkom op het forum!

Dankjulliewel :D
Yanagisawa S992 (2007) -- Jody Jazz HR7 -- Rico H-Lig. -- Rico Select Jazz Unfiled 3M
Yanagisawa T992 (2012) -- Jody Jazz DV NY 7* -- FL Ultimate Lig. -- Vandoren ZZ 3.5
E: Yamaha WX-5 i.c.m. Native Instruments Kontakt 5 en vele plug-ins

CynthiaM

Hoi Elizah
Welkom hier. Zo te lezen heb je al aardig wat ervaring.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

elizah

Hoi Cynthia,

Tja wat heet ervaring... Ben wel op jonge leeftijd begonnen maar kan nog altijd n hele hoop leren haha

En daar kan n forum als dit heel goed bij helpen :D
Yanagisawa S992 (2007) -- Jody Jazz HR7 -- Rico H-Lig. -- Rico Select Jazz Unfiled 3M
Yanagisawa T992 (2012) -- Jody Jazz DV NY 7* -- FL Ultimate Lig. -- Vandoren ZZ 3.5

drietenor

Quote from: "elizah"Hoi drietenor,

Dat is nou precies hoe ik er zelf ook over denk. Het heeft gewoon iets om op zo n oud instrument te spelen. Je hebt gewoon respect voor t instrument als je erop aan t spelen bent. En hij klinkt ook gewoon fantastisch. Het vraagt alleen wat meer moeite om m goed te bespelen. t werkt allemaal zwaarder en minder snel als n moderne yana. En ik heb wat problemen met mn rechterhand. Die moet ik wat verkrampt houden om goed te spelen. Maar vraagt ook gewoon gewenning denk ik. Ik kom natuurlijk van een moderne sopraan af... das toch heel wat anders dan n bijna 100 jaar oude tenor. Blijven oefenen he... zegt mn vader steeds :D

En inderdaad... ik zou er n andere tenor naast kunnen nemen... maarja als jij me dan even t winnende lotnr. geeft voor de komende trekking van de staatloterij  dan ga ik morgen alvast naar Adams bellen hihihi Dan neem ik meteen een Altje erbij  :lol:

of dan toch misschien naar zwitserland voor n Inderbinen??? :smt102

Ik merk het al je hebt last van smaak, zelf ben ik liever rijk en geeerd dan dat ik smaak heb, maar ja het is niet gelukt. :wink:
Merkwaardig genoeg hebben al mijn kinderen ook last van smaak, mischien is het genetisch overdraagbaar.

Is het de lage C/Es grepen op je Artist die de kramp geeft :?:
Of is het de plaatsing van de rechter duimsteun :?:
Het kan natuurlijk ook dat je de saxofoon wat verder van je lichaam moet houden zoals bij mijn AA tenor (American Artist),
Is nog niet zo oud als je Conn, een generatie minder, maar een mooi zoemend "oud" geluid.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

elizah

Quote from: "drietenor"Ik merk het al je hebt last van smaak, zelf ben ik liever rijk en geeerd dan dat ik smaak heb, maar ja het is niet gelukt. :wink:
Merkwaardig genoeg hebben al mijn kinderen ook last van smaak, mischien is het genetisch overdraagbaar.

Is het de lage C/Es grepen op je Artist die de kramp geeft :?:
Of is het de plaatsing van de rechter duimsteun :?:
Het kan natuurlijk ook dat je de saxofoon wat verder van je lichaam moet houden zoals bij mijn AA tenor (American Artist),
Is nog niet zo oud als je Conn, een generatie minder, maar een mooi zoemend "oud" geluid.

Het is idd bij de lage C/Es grepen... Op de MarkVI van mn vader heb ik er geen last van maarja die is alweer veertig jaar moderner natuurlijk. Maar goed... ff doorbijten en anders laat ik mn vingers gewoon verlengen of zo :D

Ik heb mijn vader trouwens ook wel eens horen klagen over mijn smaak... vreemd :lol:  Schijnen toch meer kinderen last van te hebben dus. :D

Zoot

Quote from: "elizah"Maar goed... ff doorbijten en anders laat ik mn vingers gewoon verlengen of zo :D

nee niet doen,....  :? lange vingers geeft weer andere problemen.......   :idea: hoewel die MarkVI van je vader, geef je er zo een heel T I E N T J E voor......... :lol:  

elizah

Quote from: "Zoot"
Quote from: "elizah"Maar goed... ff doorbijten en anders laat ik mn vingers gewoon verlengen of zo :D

nee niet doen,....  :? lange vingers geeft weer andere problemen.......
zoals???
LOL  :smt081

drietenor

//http://www.limblengtheningdoc.org/?gclid=CNyblfnjrq8CFQdJ3goduTvKow

Hier een goede kwakzalver voor lengte aanpassingen :idea:

Is wel iets duurder dan een yana :(
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Zoot

QuoteWikiWoordenboek:
lange vingers hebben =
geneigd zijn te stelen
Quote from: "elizah"zoals???  
je kunt op je  :roll: vingers natellen, dat  :shock: lange vingers er vroeg of laat toe leidt dat iemand je op de vingers  :!: tikt, je wordt met de vinger :x gewezen en misschien heb je het wel  :P in de vingers maar het is gewoon beter dat je :)  je vingers thuis houdt voor je  :cry:  :cry: je vingers brandt.
Quote from: "elizah"LOL  :smt081

neeh, al met al géén lolletje   :smt006

elizah

Quote from: "Zoot"
QuoteWikiWoordenboek:
lange vingers hebben =
geneigd zijn te stelen
Quote from: "elizah"zoals???  
je kunt op je  :roll: vingers natellen, dat  :shock: lange vingers er vroeg of laat toe leidt dat iemand je op de vingers  :!: tikt, je wordt met de vinger :x gewezen en misschien heb je het wel  :P in de vingers maar het is gewoon beter dat je :)  je vingers thuis houdt voor je  :cry:  :cry: je vingers brandt.
Quote from: "elizah"LOL  :smt081

neeh, al met al géén lolletje   :smt006

JR

Misschien je nagels laten groeien dan?  8)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

elizah

Quote from: "JR"Misschien je nagels laten groeien dan?  8)

Das ook n optie natuurlijk :P  Maar daar zijn andere mensen dan weer niet zo blij mee denk ik  :wink:  Ik zou zomaar eens n hoop "schade" kunnen aanrichten :mrgreen:

JR

Kan je wél goed bij die plekjes op je rug waar je jeuk hebt en nooit bij kan komen ;)

Maarreh, ga eens langs een goede sax-technicus, die kan vast wel een oplossing vinden voor je pinken-probleem

By-the-way, je kan op zo'n mooie oude sax ook de alternatieve Es gebruiken, gewoon je middelvinger optillen (neee, niet zo  :mrgreen:  ).
Tenzij bij de Es- klep het veertje is  omgekeerd/vastgezet.
Ook dat kan een goede technicus weer in orde maken!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

elizah

Quote from: "JR"Kan je wél goed bij die plekjes op je rug waar je jeuk hebt en nooit bij kan komen ;)

Maarreh, ga eens langs een goede sax-technicus, die kan vast wel een oplossing vinden voor je pinken-probleem

By-the-way, je kan op zo'n mooie oude sax ook de alternatieve Es gebruiken, gewoon je middelvinger optillen (neee, niet zo  :mrgreen:  ).
Tenzij bij de Es- klep het veertje is  omgekeerd/vastgezet.
Ook dat kan een goede technicus weer in orde maken!

8-[ Klopt idd van die alternatieve greep... maar moet daar nog aan wennen of zo denk ik. Dat zijn waarschijnlijk gewoon de dingetjes die horen bij t overstappen van n moderne sopraan naar n oude tenor hahaha. #-o  
Daarbij speel ik op de sopraan ook nog veel dus moet altijd ff omschakelen he... ohja ehhmm ter info: ik ben blond dus dat kan soms even duren hihihi  :smt083