Author Topic: bryan ferry  (Read 1880 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline evabeems

• Member
  • *
bryan ferry
« on: 17 April 2012, 18:46:30 »
hoi hoi, net 3 maanden bezig en niet meer los te laten die sax, geweldig instrument!
gelijk een vraag, heeft iemand de bladmuziek van lets stick together van Bryan Ferry? op internet niet te vinden. ook mijn muziekhandel, Toon's in Eindhoven heeft het niet.
wie helpt? groeten Eva

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
Re: bryan ferry
« Reply #1 on: 17 April 2012, 20:34:32 »
Als eerste welkom op het forum!!

Op internet genoeg versies te vinden ;-)
Mocht je 'm toch niet vinden, stuur me dan een pb met je email adres, dan stuur ik 'm je op. (laat me wel ff weten of je 'm voor alt of tenor wilt hebben).

Groeten,
Roger

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #2 on: 17 April 2012, 21:50:11 »
Welkom!

Link naar de solo voor alt:

http://http://dl.dropbox.com/u/3297428/Stick%20together%20SaxS%20Es.pdf

De rest is ritmisch één toon blazen, qua noten simpel, qua spelen nog een hele toer . . .
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

• Guest
« Reply #3 on: 17 April 2012, 22:08:55 »
Quote from: "JR"
qua noten simpel, . . .

eh eh, :shock: ...6 kruizen   :shock:  Z E S    :shock:
leuk  :) nummer om je even uit te leven  :)  

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #4 on: 17 April 2012, 23:38:58 »
Als je een C-melody pakt gaan er drie kruizen af 8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline elizah

• Member
  • *
    • http://www.facebook.com/eliza.hennekens
« Reply #5 on: 18 April 2012, 00:10:18 »
Quote from: "Zoot"
qua noten simpel, . . .

Beter zes kruizen of mollen op je bladmuziek dan in je tuin.... toch?  :wink:
Yanagisawa S992 (2007) -- Jody Jazz HR7 -- Rico H-Lig. -- Rico Select Jazz Unfiled 3M
Yanagisawa T992 (2012) -- Jody Jazz DV NY 7* -- FL Ultimate Lig. -- Vandoren ZZ 3.5
E: Yamaha WX-5 i.c.m. Native Instruments Kontakt 5 en vele plug-ins

Zoot

• Guest
« Reply #6 on: 18 April 2012, 08:47:23 »
Quote from: "elizah"
Beter zes kruizen of mollen op je bladmuziek dan in je tuin.... toch?  :wink:

ik zou graag JA Tuurlijk zeggen,.........      :|   maar ik zeg nee..........  :|
(jaikweetikspeelaleenpaarjaarenzoumoetenkunnen,maarhelaasikbendegemakkelijkaanlerenjarenvoorbij bendanookvreselijkjaloersopaldie"kinderen"diezogemakkelijketcetcblablayekkedie jajaelkedag3O's en morgendan....

(vlgPieter  Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen. (einde citaat)  8)  en daar zit wat in  8)

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #7 on: 18 April 2012, 10:33:12 »
Quote from: "Zoot"
qua noten simpel, . . .

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)
Even omdraaien in het kader van het glas is half vol ipv half leeg. Zes kruizen kan je ook zo zien dat er maar één noot is die geen kruis krijgt (de B), wordt het op eens een stuk makkelijker van toch? :lol: Het meest verwarrend is alleen dat de E dus een Eis wordt wat eigenlijk gewoon een F is.

Nog beter is om alles een halve noot hoger te spelen, dan ga ja van F#-groot naar G-groot en raak je vijf kruizen kwijt. Als alternatief kan je ook een halfje lager gaan naar F-groot, dan raak je alle kruizen kwijt en krijg je er ook nog gratis één molletje bij :-D

Maar zodra je in een band gaat spelen, moet je er simpelweg aan wennen dat je veel kruizen gaat spelen, al is zes wel wat extreem.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #8 on: 18 April 2012, 11:15:49 »
2 Kruizen is te doen, 3 ook nog, maar dan vind ik het niet grappig meer hoor. Wat dat betreft ben ik blij dat ik geen trombone speel, die hebben op de vereniging vaak heeeeeeeeeeeel veel mollen in de tuin!!!  :wink:  En wat ik helemaal erg vind zijn van die toevallige voortekens, net als je er aan gewend bent, worden ze weer hersteld  :roll: !!!

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
« Reply #9 on: 18 April 2012, 11:17:33 »
Bij A night like this van Caro Emarald zijn het er 6 met m'n bari  :?
Gelukkig was het voor de zangeres wat aan de lage kant en zijn er nog maar 2 over :-)
Maar idd, in een bandje zijn (veel) kruizen heel normaal

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #10 on: 18 April 2012, 11:22:31 »
Quote from: "Em"
En wat ik helemaal erg vind zijn van die toevallige voortekens, net als je er aan gewend bent, worden ze weer hersteld  :roll: !!!
Dan raad ik je aan vooral niet het werk van Phillip Glass voor saxkwartet te gaan spelen, die zet namelijk helemaal niets aan de sleutel (dus zowel bij de Eb als Bb saxen niet! Hier hoort normaal wel één kruis of mol verschil in te zitten) en wordt alles gedaan met toevallige voortekens. Moderne muziek noemen ze dat :lol:  :lol:

Ik erger mij meer aan herstellingstekens die in een stuk geschreven worden waar dat niet nodig is, die lijken mij net wat te veel op gewone kruizen en na een dag hard werken is mijn zicht ook niet altijd even scherp tijdens de repetities s'avonds. :shock:
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #11 on: 18 April 2012, 11:27:57 »
Je moet je niet laten afschrikken door wat aan de sleutel staat. sommige  kruizen worden niet of nauwelijks gebruikt of hersteld. Wat je over houdt is een stukje met 3 kruizen en dan nog een paar toevallige voortekens. Gebruik je potlood om die erbij te zetten en vergeet de rest.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #12 on: 18 April 2012, 11:35:59 »
Quote from: "Invisible"
Quote from: "Em"
En wat ik helemaal erg vind zijn van die toevallige voortekens, net als je er aan gewend bent, worden ze weer hersteld  :roll: !!!
Dan raad ik je aan vooral niet het werk van Phillip Glass voor saxkwartet te gaan spelen, die zet namelijk helemaal niets aan de sleutel (dus zowel bij de Eb als Bb saxen niet! Hier hoort normaal wel één kruis of mol verschil in te zitten) en wordt alles gedaan met toevallige voortekens. Moderne muziek noemen ze dat :lol:  :lol:

Ik erger mij meer aan herstellingstekens die in een stuk geschreven worden waar dat niet nodig is, die lijken mij net wat te veel op gewone kruizen en na een dag hard werken is mijn zicht ook niet altijd even scherp tijdens de repetities s'avonds. :shock:

De meeste saxofoonwerken hebben geen voortekens aan de sleutel, kijk maar bij glazounov, daar vallen de toevallige voortekens nog wel mee, maar bij Ibert wordt het al een stuk drukker. Het duurt dan ook langer om zoiets in te studeren, Het duurt bij mij in ieder geval altijd erg lang, maar uiteindelijk komt het erin te zitten. belangrijk is dan dat je je moet realiseren dat je niet alleen maar noten gaat zitten spuiten. Hoe vaker je dit doet hoe sneller het gaat, maar goed, snel betekent ook hier heel veel kilometers maken. Wat help is heel veel toonladders in drieklanken spelen. veel loopjes zijn opgebouwd uit drieklanken, wanneer je veel toonladders speelt, hoef je niet zoveel meer te lezen omdat je vingers al doen wat er staat zonder dat je het nog leest.

De schijnbaar onnodige plaatsing van voortekens ligt vaak aan de frasering.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
« Reply #13 on: 18 April 2012, 11:40:24 »
ik ga me niet in de discussie mengen  :shock:  , vandaar kort maar krachtig:

welkom!

javaou

• Guest
« Reply #14 on: 28 April 2012, 11:20:57 »
WElkom in de familie, en je ziet hé, iedereen heeft meteen een mening....bijdeweg: ik dacht dat ik de enige was die klooide met kruizen en mollen.... :o
Jan