Main Menu

Hallo allemaal

Started by markzes, 24 May 2012, 10:50:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jthole

Oh, ik dacht dat het om een Toneking sopraan ging (andere topic).

Deze ziet er behoorlijk Keilwertherig uit. Gefeliciteerd!
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

markzes

Haha!
Dit is Nog een andere!
En dat was een Bariton toneking (staat er ook als t goed is).
Ik heb deze voor 500€ op de kop getikt.
En wat een geluid!
Genieten.
Maar er staat geen merk op. Dus ik zou ook Echt niet wete wat het is.
De man met de toneking heeft nog niks late horen, ik had gevraagd voor meer info en foto's.
After silence that whitch comes nearest to expressing the inexpressible is music.

markzes

Ik heb hem na laten kijken.
Het is inderdaad een Toneking!
En wat een goed onder de aanslag zit vrijwel geen enkel krasje, laat staan een deukje!
Hij is waarschijnlijk na de revisie letterlijk 'als nieuw'.
Hij heeft die goudkleurige binnekant van de beker ook, en ook deze glimt als nieuw wanneer die gepoetst is.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee, nu nog zorgen dat hij fatsoenlijk gaat spelen! ( en het koffer helemaal opnieuw maken)
After silence that whitch comes nearest to expressing the inexpressible is music.

javaou

Wat een leuk en mooi project! Hou ons op de hOOgte!   8)
Jan

markzes

Zal ik zeer zeker doen!
Ik weet nog niet goed waar ik met mijn vragen enzo naar toe moet dus ik zet ze maar hier neer :P.
De Toneking bariton die ik heb is een echte Keilwerth, maar dit hier onder gaat over een andere.
Die Toneking bariton waar ik het over had die iemand wou ruilen tegen mijn sml sopraan, is een Amati met het opschrift: best of the world.
Een vernikkelde met geronde toongaten. serienmr 25***.
Is dit iets, en is die het waard om te ruilen tegen mijn sml sopraan?

jthole

Naar mijn mening niet; de Amati bariton die ik heb gespeeld (een echte Amati dus) was niet erg bijzonder.

Maar bekijk en probeer hem gewoon, en maak dan zelf je keuze.
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Invisible

Amati's noemde zo toch ook gekscherend DRamati's?  :lol:
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

JR

Ja, sommige wel, maar het blijft handwerk. Er zijn/waren in Kraslice echt geweldige vakmensen voor muziekinstrumenten =D>  . . .maar ook wel beginnende koperslagers uit de scheepsbouw . . .  [-X
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

ferrytaile

Quote from: "JR"Ja, sommige wel, maar het blijft handwerk. Er zijn/waren in Kraslice echt wel geweldige vakmensen voor muziekinstrumenten =D>  . . .maar ook wel beginnende koperslagers uit de scheepsbouw . . .  [-X

Amen!

100% eens met deze uitspraak!

Maar geld dat niet voor een groot deel van de sax bouwers?
Heb een tijd terug eens een SA80 II tenor in mijn handen gehad waar de gemiddelde instrumenten bouwer zich kapot voor zou schamen..
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Sebo

Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Maaarten

Quote from: "ferrytaile"
Quote from: "JR"Ja, sommige wel, maar het blijft handwerk. Er zijn/waren in Kraslice echt wel geweldige vakmensen voor muziekinstrumenten =D>  . . .maar ook wel beginnende koperslagers uit de scheepsbouw . . .  [-X

Amen!

100% eens met deze uitspraak!

Maar geld dat niet voor een groot deel van de sax bouwers?
Heb een tijd terug eens een SA80 II tenor in mijn handen gehad waar de gemiddelde instrumenten bouwer zich kapot voor zou schamen..

Wat was er mis met die super action dan? Ben benieuwd? Klank? Afwerking, mechaniek?

Ik heb hier trouwens een amati tenor van ong. 1990. De afwerking en applicatuur is prima voor de toenmalige prijs vind ik, alleen kun je heel goed ondanks de lak, zien dat de beker samengeklonken gesoldeerd is.
De klank vind ik helaas niet zo geweldig, en reden om er niet zo'n fan van te zijn. Kan ook een kwestie zijn van gewend zijn aan mijn andere toeter, maar uit de amati iets van een mooie klank krijgen is een stuk meer werk dan op die andere.

isa2001

Bij welke fanfares en bands speel je dan??? :?:
♥music♥

cerinety

Welkom en succes met reviseren ;-).

Wel druk bezet persoon inderdaad!
KRPH, het gezelligste orkest van Rotterdam. (www.krph.nl)
MajEUR: het gezelligste studentenorkest van Rotterdam.
Student Koninklijk Conservatorium, Music Education

markzes

Bedankt voor de reacties!
Momenteel speel ik bij: De fanfare van Puth, de jeugdfanfare van puth, het LFO, een nieuw projectmatig orkest: het ZNFI, de band; 'Public Noisance' en de band Tell your Momma, maar deze is opgeheven 2 weken geleden.
De revisie zal in Augustus gebeuren, hopelijk wordt het een super instrument!

Surion

Quote from: "Invisible"Hoe combineer je ooit drie fanfares en twee bands, dan ben je ook wel elke doordeweekse avond op pad? Ik

story of my life :)

welkom trouwens!
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action