Hallo allemaal.
Ik ben Markzes. Ik kom uit Limburg. Ben 21 jaar en speel reeds vanaf mijn 8ste sax. Heb A t/m D hafabra dipolma's behaald en speel sopraan, alt, tenor en bariton. Het liefst speel ik alt, dit vind ik zelf gewoon het fijnste en ligt me het beste. Ik heb een Selmer Mark vi Alt, SmL sopraan, Unison tenor, Buffet Bariton. Ik ben vroeger naar de fanfare toe gegaan toen ik 8 was en heb tegen de dirigent gezegd toen hij vroeg wat ik graag zou willen spelen: " Ik wil graag drumstel spelen." Waarop de dirigent mij aankeek en zij: " Ok, je gaat alt saxofoon spelen." Hij had gelijk, ik heb der nog nooit spijt van gehad! Hoewel ik nog nooit van een saxofoon had gehoord kreeg ik 2 weken later zo'n ding. De eerste keer had ik het mondstuk er verkeerd om op en maakte het alleen een erg hard piepend geluid. Waar mijn ouders erg blij mee waren uiteraard :lol: . Momenteel speel ik bij 3 fanfares en 2 bands. Ik speel met heel veel plezier sax en ga er altijd helemaal in op. Ik heb me aangemeld voor dit forum zodat ik met gelijkgezinde kan praten over saxofoons (spelen). Ik speel graag klassiek. Maar ik pop kan ik me ook goed uitleven op het podium (bij klassiek vinden ze het niet zo heel leuk als je dans bewegingen maakt tijdens het spelen).
Als er nog vragen zijn, zal ik ze zo goed mogelijk beantwoorden!
Groeten,
Markzes