Eindelijk maar eens voorstellen

Started by michelDM, 28 June 2012, 08:55:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

michelDM

Het wordt nu inderdaad tijd dat ik mezelf even voorstel, lees hier al meer dan een jaartje stiekem mee (bloemkolen noemden we dat in een ver CB bakjes verleden) en heb al veel leuke info gevonden zodoende.....

'k Ben ondertussen de snotneuzenleeftijd ontgroeid, alhoewel ik me met mijn 51 jaartjes nog helemaal niet oud vind (na een avondje stappen voel ik me meestal wel zo), 'k doe nog, net zoals de jeugd, regelmatig domme dingen, haal wel eens fratsen uit enz.

Muziek heeft me altijd geboeid, 'k ben, zoals zovelen, gitaar beginnen tokkelen bij de scouts,  je kent het wel, drie of vier basis akkoordjes waren voldoende om heel het Vlaamse en Nederlandse kleinkunstrepertoire te spelen, Simon & Garfunkel, The Beatles, The Stones, allemaal redelijk goed te spelen op wat ik noem "kampvuur niveau", maar daar stopt het dan ook........ je bereikt een plafond en blijft er hangen, je maakt geen vorderingen meer.

Jaren later begonnen met keyboard spelen, een eenvoudig (lees goedkoop) Casio klaviertje waarbij werd beloofd dat je met "hun methode" geen notenschrift hoefde te kennen om een top artiest te worden, ja noegaballen, het zelfde verhaal, ergens blijf je hangen en dan verhuist het keyboard uiteindelijk toch naar de zolder, naast die drie stoffige gitaren.  

Nog maar eens opnieuw geprobeerd en een Fender Squier setje gekocht, zelfde verhaal........

Toen ik dan bijna 50 was besloot ik om mondharmonica te gaan spelen, heb enorm veel geleerd, op privéles, via de Belgische en Nederlandse meetup groepen, op workshops enz. ('k heb in dit circuit ook heel veel leuke mensen leren kennen) en ben me een beetje beginnen verdiepen in de theorie. (mijn nog thuis wonende zoon is een ex- conservatoriumstudent dus de kennis is wel in huis, ze zit alleen in zijn en nog niet in mijn koppeke).

Maar uiteindelijk hetzelfde verhaal, je kan wel leuke dingen doen maar zonder de theoretische kennis  blijf je redelijk beperkt en dus heb ik me maar ingeschreven in de muziekschool, netjes notenleer volgen, enorm veel zingen, maatslag leren enz..... Is best leuk, een bende volwassenen die kinderliedjes zingen, met "pam pam pam" ritme leren lezen enz.

Echter kan je geen mondharmonica volgen in het Belgische muziekonderwijs, en heb dan uiteindelijk na lang twijfelen tussen gitaar en piano, toch gekozen voor sax.
'k Ben me dan een beetje gaan oriënteren en heb uiteindelijk een 2de handse Jupiter JAS769 alt gehuurd in Deve....... (mag hier allicht geen reclame maken, maar ben best tevreden over deze shop ;-).
Tenor vind ik toch net iets stoerder, en met mij stevig bierbuikje zag je de alt nauwelijks hangen.....

Dus je ziet maar, hoe ouder hoe gekker zeggen ze soms, dat geldt zeker voor mij.... Achteraf bekeken had ik dit al veel vroeger moeten doen, maar ja.....

Tot schrijvens,

Michel
Alt. - Jupiter JAS769
ten. - Yanagi T901

Invisible

Wees Welkom!

En zeg maar gerust dat je de saxofoonwinkel in Deventer bedoelt hoor :-D Als je als werknemer/eigenaar van een winkel hier van alles gaat verkondigen over je zelf en je concurrenten is natuurlijk niet zo fair, maar je ervaringen als consument hier delen is natuurlijk prima.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Zoot

Quote from: "michelDM"Tenor vind ik toch net iets stoerder, en met mij stevig bierbuikje zag je de alt nauwelijks hangen.....
>>>>>>>> <<<<<<<<<  Achteraf bekeken had ik dit al veel vroeger moeten doen, maar ja.....

ja,.... :-D
welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

drietenor

Welkom bij de club, uitstekende motivatie om tenor te spelen
Wordt ook wel de foute, maar o zo leuke, oom van de saxofoonfamilie genoemd.

8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

ferrytaile

Welkom!!

en pas op... voor je het week maak je kennis met de Bariton sax en dat combineert weer veels te goed met het Tenor spelen! :D
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Janneman

Welkom, nu na alle muzikale omzwervingen wel de tenor een tijdje vast blijven houden! Anders heb je straks weer een plafond en daar moet je nu echt een keertje doorheen schieten.  :wink:
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

Maaarten

Welkom. Mooie sax zo'n Yana. Gaat nog leuk worden.

Je bent niet de enige die eerst iets anders wilde.:) Ik wilde altijd piano of keyboard hehe.

JR

Welkom!  Machtig mooi hé, sax!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

javaou

Welkom in de leukste sax familie van NL én België!  :)
Jan