Hallo,
Na een aantal jaren niet meer gespeeld te hebben, heeft de muziekmicrobe me opnieuw te pakken.
Ik heb dit jaar een serieuze meevallen en trek een hoop terug van de belastingen, en zou een Baritone sax willen aanschaffen,
liefst een nieuwe (ben een beetje huiverig bij 2de hands omdat bari's toch makkelijker schade oplopen door hun grootte)
Half augustus ben ik in verlof en dan zou ik er willen gaan saxshoppen.
Graag had ik jullie advies gehad bij de keuze van het merk en eens horen of jullie (goede of slechte) ervaringen hebben
met winkels, (welke zijn aanraders, en waar blijf je best weg).
Keuze merk:Vroeger heb ik op een Yani B901 gespeeld en ik vond dat wel een goed instrument,
die ga ik dus al zeker gaan bekijken, ik vraag me ook af of er een groot verschil is met een B991.
Als ik op de site van Yanagisawa kijkt, lijkt het dat er geen groot verschil is, behalve dat die steviger gebouwd is
met een ribbon constructie voor de posts waaraan de kleppen gemonteerd zijn.
Indertijd heb ik ook het geluid van een Yamaha (geen idee welk type, is te lang geleden) gehoord,
en dat leek me nogal blikkerig te klinken in vergelijking met de Yani (gespeeld met mijn eigen mondstuk en riet)
dat lijkt me dus niet zo een goed idee, tenzij jullie me vertellen dat dat ondertussen fel verbeterd zou zijn.
Op internet zie ik ook commentaren dat de kwaliteit van Jupiter stevig verbeterd zou zijn.
Ik zit dan ook te twijfelen wat het beste zou zijn, het instapmodel van Yanagisawa of het topmodel van Jupiter,
die ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten.
Selmer vind ik te duur,
en bovendien hoor ik hier en daar dat de afwerking en de staat waarin die nieuw afgeleverd
worden zodanig is dat je hem best al eerst bij een reparateur optimaal laat afregelen.
Geen idee of dat maar blabla is of echt.
Keuze winkelIk woon in BE, ongeveer in het midden tussen Brussel Leuven en Mechelen, en ben op zoek naar een
winkel waar er mogelijkheid is om verschillende instrumenten uit te proberen, en waar je ook
terecht kan voor kwaliteitsvolle herstellingen of afregeling.
Ik heb al wat op het internet rondgekeken en onderstaande winkel lijkt me op het eerste zicht wel interessant
http://www.music-company.be/NL/NL_index.htmEr staan wel geen prijzen bij, maar het lijkt me dat ze wel heel sterk zijn op het vlak van onderhoud.
Graag jullie mening, waar kan je best terecht (ruime keuze, betrouwbare onderhoudsdienst)