Main Menu

nieuw forumlid

Started by Styntsje, 15 July 2012, 18:16:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Styntsje

Dag allen,

Mijn naam is Styntsje, 38 jaar en woonachtend in het hoge noorden, Friesland.
Sinds september 2011 ben ik begonnen met saxofoonspelen,op een Yamaha altsax. Via een huurkoopcontract via vd Glas, Heerenveen.
Inmiddels heeft mijn docent me gevraagd om mee te spelen met de bigband van de muziekschool, maar dan op een tenorsax.
Ik  heb de tenorsax van de muziekschool inmiddels thuis, hierover heb ik nog wat vragen aan de forumleden maar daar ga ik, als het me gelukt is om een onderwerp te starten, wat vragen over stellen dus o.a wat betreft het geluid wat warmer/voller te krijgen van de sax.

Graag tot horens op het forum,

Groet, Styntsje

Zoot

Quote from: "Styntsje"in het hoge noorden, Friesland.     >>>>>>>>            <<<<<<<<< wat vragen over stellen dus o.a wat betreft het geluid wat warmer*/voller** te krijgen van de sax.

tja,........ ♫ ♪ vroegeh toen was het in *het zuiden sowieso wat warmer ♫ ♫... maar nu
QuoteIn het zuiden van het land bewolkt met zwaar onweer en een maximumtemperatuur
,dus  **harder blazen  & gewoon blijven zitten waar je zit.... misschien een ander mondstuk / rietje, betere ademsteun en Drie O's

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

CynthiaM

Hoi Styntsje
Welkom op dit forum. Je bent nog geen jaar bezig, dus ik kan je vraag eigenlijk nu al beantwoorden: door heeeeeeel veel te oefenen.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Styntsje

He Cynthia,

Idd... :D  Toen ik mijn bericht had gepost en later het forum afstruinde dacht ik ook: Goed oefenen :D
Ik probeer elke dag te spelen, vanavond de tenor eerst weer bespeeld en het geluid wordt elke dag beter denk ik.

Bedankt voor je reactie,

groet, Styntsje

drietenor

Welkom Styntsje bij deze vereniging van saxofonisten

Ik sluit me bij Cynthia aan, oefenen, oefenen, oefenen.
Als je van alt naar tenor gaat zal je minder rietspanning nodig hebben en
door de spanning gelijkmatig over de breedte van het riet te verdelen wordt de toon warmer en voller.
Succes ermee.

8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Invisible

Welkom!

Kijk, zo groeit de populatie Friezen hier op het forum weer :-D

Bij welke muziekschool speel je en wie is je leraar?
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Styntsje

Ik zit bij de muziekschool in Dokkum, opus3.  Mijn leraar heet Gerard Viet.
Ben echt nog steeds superblij dat ik na vele jaren eindelijk de knoop doorgehakt heb om toch nog les te nemen en een sax aan te schaffen.
Oefenen is voor mij echt ontspanning.
Rond mijn twaalfde tot vijftiende heb ik dwarsfluit gespeeld, maar,  ik denk mede door de leeftijd , heeft dat me nooit zo geraakt dat ik elke dag met liefde wilde studeren.

javaou

Wolkom in de leukste sax-familie van NL, én België én Friesland  :o
Jan