Main Menu

Stress momentje

Started by Tony, 03 April 2004, 22:55:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tony

Ik moest gisteravond spelen. 'k Had genoeg geoefend, lekkere solo in gedachte voor een leuk nummer (Joshua Redman, Hide and Seek)...

Toen begonnen we met spelen. Ik merkte dat ik een beetje zwaarder moest blazen dan normaal en ik begon het steeds warmer te krijgen. Ik kreeg ineens een stress momentje.

Ik begon te zweten (lampen waren ook warm) en het knijpende gevoel in m´n maag werd sterker. Toen kwam mijn solo.
Op een iets verkeerde timing na met het inzetten(wat hopelijk niemand gehoord heeft) ging die solo verder erg lekker, m'n geluid was perfect en direkt daarna stopte het zweten en verkrampt spelen ook weer en ging het verder erg lekker.

Heel vreemd... daarvoor was ik ook helemaal niet zenuwachtig ofzo... heb ik eigenlijk nooit.

Dat was mijn avond :(
Heeft iemand het wel eens gehad?

Ben Rodenburg

1 keertje, alleen doen viel ik flauw... was met een nummer van lou donaldson... wee dot

ik had een hele lange solo... ik blies te veel en toen werd ik duizelig en viel neer... :-s

maar die dag daarna moes ik weer spelen en toen ging het weer goed! :-d
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

NicolaasR

Nee, dat heb ik niet gehad, wel een schaamte moment.

Bij het optreden in Akhnaton was het erg rumoerig en hadden we niet goed gestemd. Bovendien waren de andere instrumenten niet goed te horen. Ik had voor mijn gevoel een lekker solo.
Mijn vriendin had het gefilmd. Thuis meteen kijken natuurlijk. En daar komt mijn solo. Hartstikke vals...
Ik schaamde mij zeer iep en heb een week in een dip gezeten. Dit is wel een goede leer voor de volgende keer. Niet meer spelen voordat er goed gestemd is.
Groetjes,
NicolaasR
 Tenor Julius Kleilwerth The New King, Otto Link 7 *, VanDoren T95, V16 Eboniet, La Voz

Tony

Owh... een slecht riet...da's ook zoiets.

Heb je een perfecte solo in gedachte, wil je beginnen en dan heb je elke keer zo'n piep erin zitten. Ook niet cool.

Mijn optreden heb ik met een fibracel riet gedaan... dan is de kans alweer een stuk kleiner op piepen :)

Erik

Een klote solo is wel het ergste wat er kan gebeuren, maar een leek in de zaal luistert toch anders dan dat je zelf doet, heb zelf ook regelmatig problemen gehad met monitoren, zeker in feesttenten is dit een ramp, bij iedereen het volume open behalve bij de blazerssectie natuurlijk. Een aanrader is om te werken met een in-ear systeem schijnt echt geweldig te zijn, gaan wij binnenkort ook aanschaffen, ik ben benieuwd. Maar al met al als je goed gestemd en gesounchecked hebt valt het meestal wel mee, en is het nou zo erg als je 1 solo verprutst terwijl je bij het verdere optreden de tent op z'n kop zet????? Ik dacht het niet, ik kan daar in ieder geval niet echt van wakker liggen.
Alt: Rene guenot,
     mondstuk: King,
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

Erik

We hebben helaas nog geen in ear systeem, maar na de vakantie gaan we een zelfbouwinearsysteempje proberen, Ik heb wel van verschillende mensen gehoord dat eigenlijk het grootste nadeel van zo'n systeem is dat je geen publiek hoort, maar een erg goede optie daarvoor is om met maar 1 oortje in te spelem maarja we klooien wel wat aan en zien wel.
al met al dit is de cat. optrdedens en bij deze: 11 september spelen we met out of the basement in Oostrum (limburg) dus zin in een feestje...........
zie www.outofthebasement.nl
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

Tony

11 sept. ben ik helaas niet in de buurt van Limburg. Jammer...
Kun je een mp3tje online zetten?

Erik

vanaf dit weekend zal er een nieuwe intenetpagina online zijn, met mp3tjes