Main Menu

Voorstellen

Started by Tedje79, 12 August 2012, 13:55:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tedje79

Beste muzikale vrienden,

Ik ben Maarten en woonachtig in het oude Dordrecht.
Zingen is al zeker 15 jaar mijn grootste hobby en dat gaat hartstikke leuk.
In mijn band ben ik de leadzanger en daarnaast heb ik een leuke geluidsstudio gebouwd, waar ik nu al een poosje met midi en zang allerlei activiteiten verzet.

In mijn familie zijn drie blazers (hobo en sax) en zodoende ben ik sinds m'n jeugdige jaren bekend met de mooie klanken van deze instrumenten.
Mijn interesse is in beginsel uitgegaan naar een EWI ( electronic wind instrument ) en ik doe daar nog veel midi projecten mee.

Onlangs kocht mijn vriendin een sopraansax en speelde ik daar ook wat op los...
Welnu, er is een nieuwe uitdaging geboren:-)
Mijn voorkeur ligt bij een tenorsax en zodoende ben ik opzoek gegaan naar een studie exemplaar.
Deze zoektocht is gestrand bij een Jupiter JTS 789. Dat ding lijkt echt vanzelf te spelen...en wat een geluid komt daar uit zeg!
Als je het mij vraagt een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding!

Ik ben benieuwd naar de muzikale liefde van de leden alhier.

Groet,

Maarten
Jupiter JTS 789
Durbin SS 116G

Zoot

Quote from: "Tedje79"Deze zoektocht is gestrand bij een Jupiter JTS 789. Dat ding lijkt echt vanzelf te spelen...en wat een geluid komt daar uit zeg! Als je het mij vraagt een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding!

nog  :roll: ééntje dan ga ik gillen   :roll:
geintje  :lol: hoor    

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Arn0

JUPITER!!!!

Welkom Tedje :wink:

(tis m'n broer :) )

drietenor

welkom bij de club Maarten,

Tenor een goede keuze, je kan er zo mooi op zingen :smt023

En,......, een vriendin met sopraan, een broer met alt,
jullie missen alleen de bariton om te kwartetten.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

CynthiaM

Hoi Maarten
Welkom op dit leuke forum. Veel plezier met je nieuwe hobby. Je zult daar veel plezier aan beleven. Maar blijf je wel zingen? Je zou dat wel kunnen combineren met het spelen van een solo, maar het zal lastig zijn om jezelf te begeleiden. Dus wat ga je doen?
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Tedje79

Bedankt  voor jullie gastvrijheid!

Cynthia, ik zal zeker blijven zingen; daar stop ik nooit mee.
Mijn studiootje en band zullen me blijven begeleiden en het oppakken van solo's zal ik zeker niet nalaten als ik zover ben

Eerder heb ik geprobeerd gitaar te spelen en zingen tegelijk. Bij sommige liedjes gaat dat goed, maar bij velen loopt dat niet lekker.
Akkoorden spelen op gitaar gaat redelijk goed en ik ken er ook een hoop, maar bij losse tonen spelen ben ik echt het overzicht kwijt.
Ik heb ook niet de motivatie het te leren...

Goed, een sax kent ook veel smaken qua grepen, maar het is zo lekker compact.
Verder is de basis voor wat betreft ademsteun en daarmee samenhangende constante luchtstroom redelijk stabiel.
Ik zing zelfs lekkerder na een potje sax blazen:-)

Ik moet alleen echt hard werken aan embouchure en toonvorming in het algemeen.
Gelukkig heb ik een goeie trainer (broer)!

Leuk bandje waarin je speelt! Hebben jullie ook een site?

Gr Maarten
Jupiter JTS 789
Durbin SS 116G

Tedje79

Quote from: "drietenor"welkom bij de club Maarten,

Tenor een goede keuze, je kan er zo mooi op zingen :smt023
Jupiter JTS 789
Durbin SS 116G

CynthiaM

Quote from: "Tedje79"Leuk bandje waarin je speelt! Hebben jullie ook een site?
ja hoor, dat is //http://www.saschaverkade.nl/bluesocks/
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

javaou

Ach, ach weer een tenor, en een muzikale vriend voor het forum: Welkom......enne by-de-weg: ik sla het growlen nog maar een jaartje over....... :P
Jan

Tedje79

Zeg Jan hoe lang speel jij dan al?
Growlen....ik denk dat je er ook van moet houden....

Vanuit het niets een lage toon maken; dat is best pittig!
Direct een strakke lage toon maken...alles onder de "G" greep zonder octaafklep, wat een opgave....
Met gecontroleerde ademsteun lukt het me nu wel om het zwoel te starten en relatief vol en strak vast te houden...

Ach, ik speel sinds een week... :oops:

Gr Maarten
Jupiter JTS 789
Durbin SS 116G

javaou

Hoi, ik ben sinds 2 jaar aan het spelen: vantevoren nooit een noot gelezen (gegeten, dat dan weer wel  :? ).  of iets met muziek gedaan.
Ben destijds meteen begonnen met les, 1x 14 dagen, ben nu aangeland bij met HorenLezenSpelen deel 3, dus met recht nog een beginneling.
Tussendoortje is wel telkens het boekje "Blaas de blues".
De growl-techniek snap ik, en ik kan "ongecontroleerd" tonen eruit growlen, maar het saxspelen vind ik al ingewikkeld genoeg, dus zodoende: first things first!!
Jan

Quote from: "Tedje79"Zeg Jan hoe lang speel jij dan al?
Growlen....ik denk dat je er ook van moet houden....

Vanuit het niets een lage toon maken; dat is best pittig!
Direct een strakke lage toon maken...alles onder de "G" greep zonder octaafklep, wat een opgave....
Met gecontroleerde ademsteun lukt het me nu wel om het zwoel te starten en relatief vol en strak vast te houden...

Ach, ik speel sinds een week... :oops:

Gr Maarten

Arn0

Je kunt natuurlijk wachten 'tot je er klaar voor bent', maar als je nastreeft om op termijn een beetje een tof eigen geluid te hebben op je sax, mag je heus vanaf het begin al een beetje aanrotzooien op zijn tijd.
Meestal volgt dan het argument dat als je eenmaal iets 'verkeerd' hebt aangeleerd, je er heel moeilijk weer vanaf komt. Maar andersom werkt dat net zo; heb je heel braaf geleerd om alles volgens het boekje te doen, dan kom je dáár later ook heel moeilijk vanaf.

Dus lekker growlen, piepen, knorren of op een andere manier de grenzen van je sax verkennen als je daar zin in hebt, want net als bij kinderen, spelenderwijs leer je het meeste :wink:

Cansax

Selmer Alt Mark VI -|- Lebayle Jazz 7 hard rubber / Jazz metal studio 8 -|- Fibracell 2.5
(Yeah, back in business)
Guitar: Gibson  ES-175
Piano: Roland RD500 (digital)

Tedje79

Nou Jan ik ben nu het boekje Horen Lezen Spelen, deel 1 rijk.
Er staan deuntjes als Mieke heeft een lammetje in, maar ik vind het beslist geen verkeerde start...
Jupiter JTS 789
Durbin SS 116G

Zoot

Quote from: "Tedje79"Nou Jan ik ben nu het boekje Horen Lezen Spelen, deel 1 rijk.
Er staan deuntjes als Mieke heeft een lammetje in, maar ik vind het beslist geen verkeerde start...

ik speel na een paar  :cry:  :cry: jaar aanrommelen deze ook weer op les,.......  ik wou te snel, weet te veel maar kan het (nog) niet goed toepassen  blalblayekkedeyekkedie dus leek het m'n leraar een goed idee om "van voren af aan te beginnen"...     :shock:  :x  :cry:  :P   ) vakantiehuiswerk zeg maar......
Horen Lezen, Spelen is een leermethode,.......... de simpele oefeningen leiden ergens naar toe... (lijden :?: )  :-D