Author Topic: Nog een laatbloeier  (Read 2104 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Roz

• Member
  • *
Nog een laatbloeier
« on: 24 September 2012, 15:19:01 »
Hallo allemaal,
Ook nog een laatbloeier hier. Mijn naam is Rossi, ben 51 jaar en ga tenorsax bespelen. Ik speel al 40 jaar piano, waarvan de eerste 11 jaar klassiek les en wat gitaar, maar sax heb ik al 30 jaar geleden willen doen. Mijn muzikale smaak is heel breed, maar wil het liefs jazz/fusion leren spelen, wat ik ook nog steeds doe op de toetsen(en klassiek om mijn techniek op peil te houden). Ik zal mijn buren vast waarschuwen. Voor de aanschaf van een tenor heb ik jullie input nodig.

Het liefs wil ik graag aan scheurijzer bespelen. Wat zijn de mogelijkheden(mijn budget is tot EUR 1.000)?
Nog betrouwbare adressen voor de aanschaf van een gebruikte?
Is het verstandig eerst klassiek les te nemen of gelijk naar de jazz? Tenslotte is er wel enige klassieke ervaring(theoretisch en praktisch) aanwezig
Tips om de buren enigszins te ontzien(ik woon in een rijtjeshuis)?

Alvast bedankt.

Met muzikale groeten, Rossi

PS: valt me op dat er toch wat saxofoonspelende motorrijdende 45-plussers hier zijn(ik ook dus)
Conn 10M Ladyface (327xxx)/Otto Link SuperToneMaster NY 7*

Zoot

• Guest
Re: Nog een laatbloeier
« Reply #1 on: 24 September 2012, 15:40:21 »
Quote from: "Roz"
Mijn naam is Rossi,  >>>>><<<<<PS: valt me op dat er toch wat saxofoonspelende motorrijdende 45-plussers hier zijn(ik ook dus)

eh,......  d'r is maar 1 Rossi  8)

maar die speelt  :-D

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

javaou

• Guest
« Reply #2 on: 24 September 2012, 16:00:26 »
Dag Rossi, welkom, welkom!
Eerst huren (huur-koop) is dat geen leuk idee om vanalles te proberen...voordat je definitief etc.?
Ik weet niet waar je woont, maar Harry Bakker (Muiderberg) kan je hierover (en nog veeeeeel meer) vertellen, net zoals alle andere gerenomeerde (één of twee mm'en??) sax-winkels in NL.