Main Menu

En nog een nieuw lid erbij!

Started by patpen, 07 October 2012, 16:13:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patpen

Als kind zijnde wilde ik al graag saxofoon leren spelen. Helaas was daar geen geld voor thuis, als alternatief moest ik dan maar op orgelles, samen met mijn broer. Na 3 jaar had ik dat wel gezien...
Op mijn 19e gaan samenwonen. Zou het er dan nu van komen??? Helaas was de flat bijzonder gehorig dus niet geschikt om saxofoon te gaan leren spelen. Na 10 jaar zijn we verhuisd naar een rijtjeswoning op het platteland. En eindelijk: mijn tenorsaxofoon gekocht! Kon er nog geen noot op spelen maar had een lijst meegekregen uit de winkel met docenten. De 1e docente was een ramp: afspraken werden niet nagekomen, geen vaste tijden, kwam ik op afgesproken tijd en dan was ze er niet. Dus op zoek naar een andere docent. Via via kreeg ik een naam door van een leerling van het conservatorium in Utrecht die een leerling zocht. Van hem heb ik bijna 4 jaar les gehad.
Na een half jaar les, ben ik bij de plaatselijke fanfare gaan spelen. Tweeledig: ik wilde meespelen in een groep én ik wilde wat meer mensen leren kennen in het dorp. Inmiddels speel ik ruim 10 jaar bij deze fanfare.
Van 2006 tot 2009 veel problemen gehad met mijn nek; ik bleek 4 hernia's te hebben waar 2 operaties voor nodig zijn geweest. Het maakt het spelen moeilijker maar zeker niet onmogelijk. Doordat er een zenuw afgestorven is, heb ik nagenoeg geen gevoel meer in mijn rechterhand. Maar zolang het gaat geef ik het spelen op mijn saxofoon niet op!!!

Ik heb geen specifieke voorkeur qua muziek om te spelen. Bij de fanfare spelen we van alles: marsen (uiteraard), klassiek, jazz, blues, pop en ik vind nagenoeg alles leuk.

Mijn saxofoon is een Yamaha met een Selmer D mondstuk.

javaou

Over doorrrrrrrrrrrrrrrzetters gesproken! Welkom in de leukste sax familie van NL én België...
Jan

CynthiaM

Je hebt er inderdaad de nodige moeite voor moeten doen.
Maar het speelplezier is dan ook een fijne beloning.
welkom op dit forum.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Zoot

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom         hier            8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

drietenor

Welkom bij de club tenorist

8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

JR

Welko Patpen!  Dat probleem van gevoelloze vingers ken ik, sterkte ermee.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"