Main Menu

hippe oma

Started by cieltje, 31 October 2012, 09:13:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cieltje

Hoihoi, ik ben Cieltje (Cecilia), 70 jaren jong en vorige week begonnen op de tenorsax. Nu ben ik geen jonkie in de muziek, want ik ben dwarsfluitdocente, en sinds februari dit jaar speel ik altsax. Maar nu heb ik mijn hard verpand aan een schitterende tenor, Selmer 80 Superaction II. Wat een schoonheid, wat een toon!!!!!!! Hier heb ik direct een intieme relatie mee, geweldig. En nu maar hopen dat ik nog heel wat jaartjes voor de boeg heb. Hoe oud zijn de "ouwetjes" op dit forum?????

Zoot

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom         hier            8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Maaarten

er zijn er wel 3 ofzo ouder dan 70. Erg leuk. Je hebt een goede basis om dit te leren. Welkom!

JR

Welkom en veel plezier!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

CynthiaM

Hoi Cieltje
Leuk dat je nu nog aan de tenor gaat. Volgens mij houden dit soort zaken je jong!
Heb je er verder nog plannen mee?  Ga je er bijv. nog mee optreden?
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Penningh

Met een tenor blijf je jong. :D
Een jonge oudere tenorist.
Of een oudere jonge tenorist.
Wees welkom op dit mooie forum.
Penningh.
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

drietenor

Welkom Cieltje bij de tenoristen en ook bij dit forum,  goede keuzes.
Je vraag over de oudjes op dit forum kan je ook betrekken op de leeftijd van de saxofoons.
De oudste komen ongeveer uit 1905, en er is nog een grote groep vooroorlogse Martins.
Daarbij is je Selmer 80 Superaction II een jonkie.

8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Diny

Welkom.

Er zijn behoorlijk wat oudere saxofonisten in dit forum. En veel daarvan zijn op latere leeftijd begonnen zonder enige muzikale achtergrond.
Zelf ben ik 60 en begonnen toen ik 48 was, Maar en zijn diverse 50tigers langsgekomen die begonnen waren.

Ben erg gedreven. En dan blijkt dat leeftijd niet zo,n issue. Heb heel behoorlijk leren spelen. Motivatie om te oefenen is een heel belangrijk element om te leren spelen.

Afgelopen bij een optreden geweest van Lee Kovitz in Den Bosch. Deze man is 85 jaar en speelt nog de sterren van de hemel.
Heeft wat minder uithoudingsvermogen en kan niet de hele tijd blijven staan. Maar de klank was verschrikkeiljk goed. En ik zou willen dat ik het tempo aankon.

Als het een beetje meezit heb je dus nog 15 jaar.

KoenD

Tof dat je binnen de houtblazers familie bent gebleven!
Mijn pa is 73, speelt ook op een Serie II Tenor.  Het zijn prima instrumenten, amuseer je!

Roz

Hallo Cieltje,
Leuk! Dacht ik dat ik met mijn 51 een van de ouderen was die is begonnen met sax. Als je al muziekervaring hebt gaat het veel sneller. Dat merk ik ook met mijn 40 jaar piano ervaring, alleen kan het me niet snel genoeg gaan!
Veel toeter plezier!
Conn 10M Ladyface (327xxx)/Otto Link SuperToneMaster NY 7*

javaou

Hallo, en welkom in de leukste saxfamilie van NL! Enne idd grappig dat je tot je 70ste hebt "gewacht"...maarja kan ons (jou) het schelen! Spelen. =D>
Jan

iRobert

Hoi Cieltje.
En welkom. Volgens mij maakt leeftijd niets uit in de muziek.
Nou, misschien als je op oudere leeftijd wereldberoemd word en op wereld tournee moet voor 9-10 maanden. Vliegtuig in en uit en hotel in en uit.
Zelf ben ik 50 en wil weer opnieuw beginnen.

rdegraaf

Ben 'al' 57 en net begonnen op de tenorsax. Maar nog geen opa :-)

Willem

Hoi Cieltje,

Zoals hiervoor al meerdere keren werd geopperd: Saxofoon spelen houdt je jong.
Geniet er van :!:

Groetjes, Willem (nog geen opa)
Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet

Penningh

Hoi omaatje,
Ik ben 67 en speel nu zo'n 30 jaar tenor.
Ik ben wel opa en opnieuw opa in wording.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.