Ik heb mijn 3 saxen verzekerd bij Nationale Nederlanden (tegen een waarde van ca. 10k). Deze zijn volgens mijn verzekeringsagent (die ik wel aardig kan vertrouwen :wink: ) tegen bijna alles verzekerd. Thuis, onderweg, voor/tijdens/na een optreden, etc. tegen diefstal, verlies en beschadiging. Is natuurlijk altijd nog maar een doekje voor het bloeden...vindt maar weer eenzelfde sax die weer net zo lekker klinkt en speelt als je sax gestolen wordt....
Prijs viel ook enigszins mee, maar weet ik niet precies uit mijn hoofd. Zal straks thuis eens kijken wat voor verzekering het is en wat de premie exact bedraagt.
Geluids- en licht apparatuur (die ik samen met een vriend verhuur incl. bediening) hebben we niet verzekerd. Dat zou nl. een verzekerd bedrag van >50k worden met de nodige haken en ogen. De premie daarvoor wat niet leuk (het was goedkoper om elk jaar een paar boxen ofzo te verbranden...) En aangezien we er zelf altijd bij zijn, hebben we besloten dit niet te verzekeren.
Hou er overigens rekening mee dat niet zomaar alles onder de inboedel verzekering valt! Wss vallen je opname spullen onder audio/video apparatuur (waar een max) voor geldt en de saxen onder kostbaarheden (samen met sieraden, etc.) waar ook een maximum voor geldt. Kijk je inboedel polis er maar eens op na of vraag je verzekeringsagent.
Groeten,
Roger