Author Topic: Saxen uit Taiwan  (Read 39874 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
Re: Saxen uit Taiwan
« Reply #15 on: 29 April 2013, 08:52:10 »
Mijn advies is eigenlijk meer te kijken naar een leuke europese of japanse occassion.

Mijn keuze was vrij beperkt omdat veel fabrikanten alleen rechte sopranen aanbieden, en ik had (en heb) een "curved" nodig (die kan 't gemakkelijkste ongemerkt als handbagage het vliegtuig in en past anders in mijn koffer). Ik hoop een Buescher die binnen mijn budget past te vinden. Yana is top-of-the-bill maar kost gebruikt al gauw 1700 euro en dat wordt voor mij te gortig want mijn sop' is "voor erbij": ik speel bijna alleen op m'n tenor.
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Offline Martin Lamers

• Member
  • *
  • Passie Phili mijn geliefde maatje vrouw partner. Mijn kinderen Jitske, Daan en Femke. Jazzmuziek: speelt bij den Bosch zingt en Jacuzzy. Geklommen in de Dolomieten, Alpen Andes, tien San gebergte Zuid Afrika. Liefhebber van: Klassieke muziek, Jazz, Belg
Re: Saxen uit Taiwan
« Reply #16 on: 05 September 2013, 13:38:23 »
Speel sinds een jaar op een System 54 pure brass silver neck tenor.
Was op zoek naar een moderne vervanger van mijn Conn chu berry.
Van alles geprobeerd en voor had deze de peste prijs prestatie verhouding.
Heb inmiddels na een ongelukje bij kleppen en polsters een afgebroken nokje laten solderen (hardsoldeer). Dit was geen enkel probleem materiaal is van prima kwaliteit.
De Sax klinkt te gek. Is mooi zuiver. Kleppen sluiten goed. Ziet er wel erg vintage uit, persoonlijk vind ik dit minder sommige mensen vinden dit mooi.
Ik ben tot nu toe zeer content met deze sax.

Speel met een metalen Otto link en vandoornen V16 rieten.

Misschien dat ik voor mijn Conn sopraan ook nog eens een system 45 sax aan ga schaffen.