Author Topic: Kritiek gevraagd...  (Read 42443 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
Re: Kritiek gevraagd...
« Reply #15 on: 08 December 2012, 12:54:05 »
Quote from: "Arn0"
Quote from: "Invisible"
Ik weet niet helemaal wat ik van jouw nummer moet denken wat betreft tempo en als muzikant die ook in een band speelt waar dit soort muziek voorbij komt, klinkt het mij in de oren alsof de bas en drums sneller willen en de blazers en gitaar juist wat langzamer, maar misschien is dat juist het effect wat je zoekt?
Ik zeg niet dat het in dit arrangementje perfect is uitgevoerd, maar het is inderdaad een effect wat ik doorgaans wel kan waarderen; laidback spelen op een vooruit gespeelde basis. Anders kan een nummer steeds sneller lijken te gaan wat ik persoonlijk niet echt lekker vind (een beetje een struikelend effect).
Maar dit zijn dingen die wel lastig zijn als je op deze manier een nummer in elkaar probeert te steken. Opeens moet je gaan analyseren wat het is dat muziek groovy maakt. Ik ben immers geen drummer, geen bassist, geen gitarist, geen toetsenist... (ik ben bijna helemaal niks... :lol: )
Wel leerzaam en leuk allemaal!
Ja, dat vind ik ook het leuke van om in een band te spelen, je bent veel meer bezig met hoe je met zijn allen de juiste sound neerzet. Het in midi opzetten van z'n nummer en wel de groove behalen lijkt mij ook een heel lastige taak omdat je de interactie van de bandleden mist.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #16 on: 14 December 2012, 12:03:16 »
Quote from: "saxy-benny"
Volgens mij klopt de baslijn niet... :)
Klopt!  :D
Ik heb de eerste noot van de opmaat voorgetrokken. Vond ik wel fonky.

Ik heb het niet over de voorgetrokken noot maar over de gespeelde noten. Jij speelt (concert) G G# A Bb Ab Bb, Bb B C Db Bb Db  ofzoiets, terwijl t origineel in de 2e maat naar de 4e trap gaat dus:

G G# A Bb Ab Bb, C Db D Eb Bb Db

Ik vind hem nog steeds cool hoor jou versie, maar zo'n bekend nummer moet je dan wel goed spelen natuurlijk ;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #17 on: 14 December 2012, 12:09:32 »
Dat stukje op 2.34 trouwens, fakking gaaf!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Arn0

• Guest
« Reply #18 on: 14 December 2012, 23:48:44 »
Volgens mij klopt de baslijn niet... :)
Klopt!  :D
Ik heb de eerste noot van de opmaat voorgetrokken. Vond ik wel fonky.

Ik heb het niet over de voorgetrokken noot maar over de gespeelde noten. Jij speelt (concert) G G# A Bb Ab Bb, Bb B C Db Bb Db  ofzoiets, terwijl t origineel in de 2e maat naar de 4e trap gaat dus:

G G# A Bb Ab Bb, C Db D Eb Bb Db

Ik vind hem nog steeds cool hoor jou versie, maar zo'n bekend nummer moet je dan wel goed spelen natuurlijk ;)
Krijg nou wat! Je hebt gelijk.
Volgende keer wat betere research verrichten :oops:
Ik zal het aanpassen! :D

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #19 on: 17 December 2012, 18:57:03 »
Hahaha, geen probleem! :)

Arn0

• Guest
« Reply #20 on: 14 September 2013, 11:02:23 »
Nou, dan toch maar het baslijntje eens aangepast :)
En een echte bassist heeft het lijntje gedubbeld.

Ach ja, een beetje rommelen is leuk. Ik geloof niet dat ik hem officieel af ga maken ;)

https://soundcloud.com/arno-van-emmerik/chameleon-fixed-bass

Offline Jeroen Goedhart

• Member
  • *
« Reply #21 on: 15 September 2013, 10:07:37 »
Nou, dan toch maar het baslijntje eens aangepast :)
En een echte bassist heeft het lijntje gedubbeld.

Ach ja, een beetje rommelen is leuk. Ik geloof niet dat ik hem officieel af ga maken ;)

https://soundcloud.com/arno-van-emmerik/chameleon-fixed-bass

volgens mij draait het hier niet om het baslijntje maar om je sopraan en hoe lekker je speelt. Ja, de baslijn is prima, maar dat valt in het niet bij de rest  8)
Goede opnames trouwens!

Arn0

• Guest
« Reply #22 on: 15 September 2013, 10:23:53 »
Dank je Jeroen! Maar er zat een foutje in de baslijn (zie commentaar van Saxy-Benny). Slechte research van mijn kant ;)
En dat is natuurlijk onvergeeflijk bij zo'n klassieker.