Nieuwe ronde, nieuwe kansen :lol:
Het volgende valt mij op:
-De gitaarpartij is ten opzichte van de baspartij wat te traag gespeeld. Daarmee bedoel ik niet dat deze op een lagere bpm zit, maar meer de timing, die is bij de baspartij (en de drums) stuwend en bij de gitaarpartij juist wat hangend. Dat is slechts een kwestie van bepaalde accenten een fractie van een seconden naar voren te trekken en je bij het spelen vooral te richten op die accenten, maar zo klinkt het wat wringend tussen de rhytmsectie en de gitaar. Een mooi voorbeeld van een funky gitaarpartij die wel lekker stuwend is vind ik
Colibri van Icongnito waar de gitarist meteen lekker inzet, weliswaar een meer uptempo nummer, maar even voor het idee. Ik weet niet helemaal wat ik van jouw nummer moet denken wat betreft tempo en als muzikant die ook in een band speelt waar dit soort muziek voorbij komt, klinkt het mij in de oren alsof de bas en drums sneller willen en de blazers en gitaar juist wat langzamer, maar misschien is dat juist het effect wat je zoekt?
-Het saxthema wordt in het begin een keer herhaald, maar dat is twee keer dan ook exact het zelfde en dat klinkt erg "klinisch". Als voorbeeld haal ik hier
Maceo Parker met Shake everything You've got aan (overigens ook een mooi voorbeeld met een wat funky baslijn waar de gitaar later bij invalt en daarbij ook meer vooruit speelt) waar na iets van 2,5 minuten de blazers inzetten en ook meerdere keren het zelfde thema spelen, maar er tussen de noten in steeds wat gevarieerd en toegevoegd wordt. In jouw saxpartij zitten er steeds genoeg rusten in om hierbij wat om te spelen wat het wat minder als een midi-bestand laat klinken als je snapt wat ik bedoel
Ik hoop dat je bovenstaande opvat als opbouwende kritiek, ik noem ook vooral de dingen die mij opvallen die beter kunnen (naar
mijn mening) en niet zo zeer de dingen die ik wel erg goed vind.