Main Menu

Herintreder bouwj 1945

Started by Lamberto, 14 November 2012, 23:12:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lamberto

Hallo allemaal.
Sinds 1957 actief met muziek. Eerst een bugel. Daarna een Keytone trompet en nog later een heuse Holton Al Hirt Special en het hiermee tot leider van een jazzcombo geschopt met minstens 1 betaald optreden per week, maar meestal vaker. Korte flirt met een alt Sax en een wat langere met trombone.
In 1973 geheel met muziek gestopt, instrumenten weggedaan, iets lucratiefs gaan doen en dat was dat. Dacht ik.
Late jaren 90 verhuisd naar het zuiden van het Iberische en met echtgenote, Mw Lamberto zogezegd, genoten van het vele moois van het Spaanse-en Portugese platteland.
Alles pais en vree tot ik begin vorig jaar crashte met een renpaard. Het arme dier was op stang gejaagd door een loslopende onbereden soortgenoot. Knokken en op hol. Wierp mij met hoge snelheid af op stenig pad. Hoop verwondingen, diverse fracturen w.o. heup.
Tijdens herstel, bij toeval, op het landgoed waar wij beheren,  een bejaarde, maar goede Steyer Musica Bb trompet aangetroffen. En zo zat ik op de Portugese campo te toeteren.
Dat stelde, door bijna 40 jaar passiviteit, niet veel voor. De honden moesten er van janken.
Beetje serieus doorgezet met ca 20 studie-uren per week, want verder kon ik toch niks en zo kwamen oude vaardigheden terug.
Iemand hoorde mij tekeer gaan en vroeg mij voor zijn Rockband. Erg hoog niveau. Zo speelde onze bassist met Michael Jackson en zong de zanger met Tina Turner. En niks geen jazz of improvisaties. Alles moet kloppen dus loop ik aardig op mijn tenen met deze mannen. Maar het blijft leuk, anders deed ik het niet.
Begin december doen we weer een avond voor Portugezen en van alles wat er tussen  Azie tot Amerika rondloopt.
Op een trompet raak je nooit uitgekeken en -gewerkt, maar ik wil er graag wat bij behalve elektrieke toetsen en zo kwam ik bij de immer diepbewonderde tenor Sax en die komt volgende week, samen met een nieuwe trompet. Een vriend brengt ze mee.
Al veel gestudeerd op vingerzettingen en zo dus volgende week er tegenaan. Gelukkig is er op het terrein een grote hangaar met mooie akoustiek, al zal dat voorlopig boter aan de galg wezen.
Na een 2e ingreep, ditmaal in NL begin dit jaar, ben ik gelukkig  geheel hersteld. Nooit meer te paard, maar een rustig rondje door onze schitterende dreven op de onvolprezen Marauder mag nog steeds van de missus.
Aangenaam!
Lamberto.

JR

Welkom Lamberto,

Hopelijk kunnen we je een beetje op streek ( op blaas? )  helpen met de tenor.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

Quote from: "Lamberto"en zo kwam ik bij de immer diepbewonderde tenor Sax

hé gelukkig een eind goed, al goed verhaal

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom         hier            8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

oh verkeerde quote, ik bedoelde natuurlijk
QuoteNa een 2e ingreep, ditmaal in NL begin dit jaar, ben ik gelukkig geheel hersteld.
:oops: [/size]

drietenor

Welkom,

Een apart verhaal, met op hol slaande paarden, jankende honden.
Fijn dat de mensen in je omgeving het muzikale in je kunnen waarderen.

8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

CynthiaM

Ook van mij een warm welkom.
En vaardigheden als die van jou zijn maar al te welkom.
Ik wens je veel plezier met je hervonden passie.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Penningh

1945 is een goed bouwjaar.
Welkom
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

javaou

Welkom in onze familie, goeie keuze de tenor.....!
Jan

Lamberto

Dank jullie wel voor het hartelijk welkom.
De nieuwe toeters zijn vanmorgen uit Nederland vertrokken en als alles volgens plan verloopt kan ik ze dinsdag hier hebben.
Loeispannend..

Lamberto

En vandaag de nieuwe spullen uitgepakt. Voor het eerst een heuse Tenor in handen.
Tot mijn verbazing waren mijn lage A t/m B5 stabiel. C6 kwam er nog niet uit. En moeite met het vinden van de halve nootjes.
Al met al weer een mooie dag.