Main Menu

Adolphe Sax & Cie

Started by Shofar, 10 December 2012, 13:45:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shofar

Quote from: "niesten"Ik verheug me al op de volgende saxforum meeting (in de hoop dat je dan wat Adolphe Sax & Cie exemplaren bij je hebt om te kunnen bespelen ;-)

Ik moet zeggen dat ik zelf telkens weer onder de indruk ben van de toeters. Ze klinken echt héérlijk.

Het was grappig toen ik de lancering deed in New York. 2 pro's zouden samen de toeters testen. De eerste blies een paar seconden...en begon toen
te vloeken, bepaalde krachttermen gebruikend waar mijn moeder me nu nog zou voor straffen... Ik dacht even "oww goodie...nu komt het".
Maar toen begon die dat ding de hemel in te prijzen  :-D  Ik heb het ergens nog op film, zal het es moeten zoeken.*
Zijn collega begon te spelen en besloot uiteindelijk zijn eigen Super 20 silver bell & neck toeter te verkopen op e-bay om een Adolphe Sax & Cie aan te schaffen...
Mooiere reclame dan dat kon ik me niet wensen! ...en toen kwam die freaking Sandy effe dag zeggen...waardoor tal van andere afspraken letterlijk in
het water vielen.

De media-aandacht in België is ook gek! ...Doet wel goed hoor, het is een deugddoende opsteker - er is heel wat werk achter de schermen aan vooraf gegaan...
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

the martin

Mooi uiterlijk...

Vind het persoonlijk wel jammer dat er geen herkenbare features zijn..
- Apart vormgegeven keyguards
- afwijkend uiterlijk octaaf klep
- Dat soort dingen
Dat mensen zeggen, kijk daar speelt iemand op een A.Sax sax

Shofar

Quote from: "the martin"Mooi uiterlijk...

Vind het persoonlijk wel jammer dat er geen herkenbare features zijn..

Hahaa, maar je heb ze nog niet bespeeld hé  :-)
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Zoot

Quote from: "Shofar"
Quote from: "the martin"ik heb het zwaar gehad met al die vrolijke bloempjes! Ook de vintage uitvoering is niet de gewone klassieke chemical treatment...

maar   :?: bierflessen en vrolijke  :?:  kijkende Adolphie's.....  :?  of zag ik dat nou ná dat ene pilsje  :?

Shofar

Quote from: "Zoot"
Quote from: "Shofar"
Quote from: "the martin"ik heb het zwaar gehad met al die vrolijke bloempjes! Ook de vintage uitvoering is niet de gewone klassieke chemical treatment...

maar   :?: bierflessen en vrolijke  :?:  kijkende Adolphie's.....  :?  of zag ik dat nou ná dat ene pilsje  :?

Héhéh :) Het bier is maar 6,5° hoor - je moet er toch al wat op hebben :)

Maaarten

mooie ring ook op de sax. Lijkt op een late mark vi. Ik begrijp The Martin wel. Zou wel leuk zijn om met een heel unieke sax te komen qua stijl. Het kan ook risico's inhouden. Dus ik begrijp ook wel dat er een tikkeltje behoudend wederom voor de typische selmer stijl wordt gekozen.

Zoot

Quote from: "Maaarten"ik begrijp ook wel dat er een tikkeltje behoudend wederom voor de typische selmer stijl wordt gekozen.
:? en is de Selmer stijl niet een late A.Sax stijl... :?:   Leo van Oostrom verwoorde het mooier dan ik maar het was zoiets als,  :idea:  :idea: eigenlijk viel er niets te verbeteren aan de sax van Dhr.Sax..... alleen te veranderen.  :!:

willemijn

Wat een mooi initiatief!

De saxen zien er ook erg mooi uit. Ben benieuwd hoe ze klinken.
Veel succes!

Shofar

Quote from: "willemijn"Ben benieuwd hoe ze klinken. Veel succes!

Ze klinken gewoon heerlijk  :-D

Er is voor elk wat wils: voor klassiek en jazz
Er zijn instrumenten met plastieken resonatoren en metalen reso's.
Donker goudlak, ongelakt, zilver en antique ongelakt

Rei

... Nu alleen nog zorgen dat België blijft bestaan, anders wordt het een Waalse uitvinding :).

Zien er mooie saxen uit, en bij deze van harte gefeliciteerd.  =D>
Niet evident om zoiets terug uit de grond te stampen, kan ik me inbeelden.

ik vind de blokletterengraving wel lelijk  :oops:

ps: moet er dan niet staan: 1814 Dinant - Brussels - Paris - Bruhhe  :-D
a: Conn 6M Lady Face (1949) / Meyer ebonite 6MM
t]Yamaha YTS-61(1973)[/color] / Otto Link STM 7*

Shofar

Quote from: "Rei"... Nu alleen nog zorgen dat België blijft bestaan, anders wordt het een Waalse uitvinding :).

Dan kan ik nog altijd zeggen dat het een Brusselse uitvinding is hé - zijn atelier was in Brussel  :-D[/quote]
Dat mag je vinden  - ik ben er blij mee  :wink:

Quote from: "Rei"ps: moet er dan niet staan: 1814 Dinant - Brussels - Paris - Bruhhe  :-D Ik ben eigenlijk nen aangespoelden zenne - in mijn hart ben ik nog altijd een Oostendenaar  :-)

drietenor

Quote from: "Rei"... Nu alleen nog zorgen dat België blijft bestaan, anders wordt het een Waalse uitvinding :).

Rei,

Mesopotamië bestaat tegenwoordig niet meer, maar staat wel bekend als het land waar het bier is uitgevonden.
Hiermee wil ik overigens geen vergelijking tussen België en Mesopotamië maken.
 moge Nin-Kasi, de godin van het bier, mij bijstaan

Shofar,

In verband met mijn nieuwgierigheid naar de klank van deze prachtige saxofoon:
Is de boring van het eerste gedeelte van het halsje, onder het kurk, cilindrisch of conisch :?:
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Shofar

Quote from: "drietenor"n verband met mijn nieuwgierigheid naar de klank van deze prachtige saxofoon:
Is de boring van het eerste gedeelte van het halsje, onder het kurk, cilindrisch of conisch :?:

Als ik het zo kan beoordelen (want de kurk zit er over) dan is die cilindrisch.Ik zou eigenlijk es een kurk
moeten afhalen om het exact te beoordelen

drietenor

De kurk zelf is aan de buitenkant cilindrisch voor het mondstuk.
Als het eerste stukje van het halsje niet cilindrisch is kan je dat zien aan het verschil in dikte van het kurk aan mondstukkant en bekerkant.
In dat geval is er heel veel geschuurd aan dit kurk en zal de producent dat zeker vermelden.
Ik vermoed dat het gewoon recht is.
Samen met de beker zijn dit de twee bekende afwijkingen van een continue conische boring.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Steph Saxin' Spé

Gefeliciteerd, Karel!

Heb via Facebook e.e.a. gezien - de sax, het bier, de paté ...  =D>

nu mijn vraag: waar is o.a. het bier te koop?

en zeg nou niet "alleen in België, dus kom maar hierheen"
 8)