SaxForumMeeting 2013

Started by JR, 20 January 2013, 20:28:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JR

Quote from: tinkle on 09 April 2013, 15:28:43
He lijkt me leuk met die workshops er bij! Zou er ook wel bij willen zijn. Ben wel beginner maar dat maakt niet uit he? Is er iemand met wie ik een stuk mee kan rijden? Ik woon in Enschede en moet met de trein.

Absoluut ook erg leuk en leerzaam voor een beginner! Een workshop "saxonderhoud" bijvoorbeeld!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

Quote from: saxy-benny on 09 April 2013, 16:07:11
Ik zal mn best doen om ook even langs te komen!
gesigneerde foto's uitdelen....   dan kom ik ook!

Steph Saxin' Spé

Quote from: Zoot on 09 April 2013, 22:11:25

*fluistermodus aan*
hé ... psssst ... Zoot ... je kwam toch al?
;)

Zoot

Quote from: Steph Saxin' Spé on 10 April 2013, 09:36:01
Quote from: Zoot on 09 April 2013, 22:11:25

*fluistermodus aan*
hé ... psssst ... Zoot ... je kwam toch al?
;)
t u u r l i j k......   :P

niesten

Tja een saxforum zonder Zoot, wat zou dat zijn....
Hema zonder worst?
kip zonder ei (of kop)?
...

Ik ben trouwens op donderdag en vrijdag in Den Haag en kom dus op zaterdag vanuit Den Haag naar Utrecht... Verse Limburgse vlaai uit Limburg moet ik dus helaas vervangen door vlaai van Multivlaai ofzo :-( (zal kijken of ze ook iets van kruimel-pudding hebben of zoiets).

Groeten,
Roger

JR

Quote from: niesten on 10 April 2013, 17:04:14
Ik ben trouwens op donderdag en vrijdag in Den Haag en kom dus op zaterdag vanuit Den Haag naar Utrecht... Verse Limburgse vlaai uit Limburg moet ik dus helaas vervangen door vlaai van Multivlaai ofzo :-( (zal kijken of ze ook iets van kruimel-pudding hebben of zoiets).

Groeten,
Roger

Zaterdag? Doe maar ZONDAG!!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

Tja een saxforum zonder Zoot, wat zou dat zijn....
Hema zonder worst?
kip zonder ei (of kop)? ...

:-*
tot Z O N D A G    :-X

drietenor

Vanwege de kennismaking met de houten pads speel ik zondag op een saxofoon waarin vier van deze pads zitten.
Het is een toneking met een paar onregelmatige omgefelsde toongaten. Op het ogenblik ben ik deze aan het afstellen.
Normaal wordt zo een saxofoon bijgeveild, maar dat vind ik zonde. Ondanks de 1,4 mm dikke wand is het een kwetsbaar instrument door de engelsvleugel van acryl die erop zit. Als voorbereiding op 30 april heb ik deze vervangen door wat oranje onderdelen van een vrachtwagenzeil. Het idee is om er zelf later een zelf gegoten vleugel naar eigen ontwerp voor te maken van een minder kwetsbaar plastic.

En een saxforum zonder Zoot is natuurlijk zooteloos, of is dat een te flauwe woordspeling?
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

niesten

Quote from: JR on 10 April 2013, 17:28:42

Groeten,
Roger

Zaterdag? Doe maar ZONDAG!!

Idd, ben weer eens op en top chaoot....  :o ??? :-X
Ga dus vrijdagavond gewoon naar huis, zaterdag Limburgse vlaai kopen en ZONDAG vanuit Limburg naar saxforum meeting :)

Heb nog plek vrij in de auto, dus als nog iemand mee wil rijden vanuit Z-Limburg (of ergens langs de A2), stuur dan maar een PM.

Tot ZONdag :)

JR

Zoot

Quote from: JR on 11 April 2013, 11:06:06
Nog 3 nachtjes slapen :D
oh,.. spannend,.. ik hoop maar dat ik kan slapen    :P

Coen

Ik heb eerder al aangegeven dat ik er om 11 uur kan zijn om te helpen met opbouwen; ik neem aan dat dat nog steeds wenselijk is?
Verder zomerkleding aan, het wordt 20 graden  8)
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

JR

Prima Coen, ik ben er ook rond die tijd, dan wordt het opbouwen/klaarzetten iets gemakkelijker.

Tot zondag,

JR

zomertje

Het zit nog steeds in de planning om te komen. Ik neem gewoon de grote knorsax mee :) En een trompettistje natuurlijk :P
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

JR

Het wordt zondag heerlijk weer!

Zonnebril mee en ook buiten genieten in de tuin met een Saxo-biertje 8)