Author Topic: Handige apps (Android)  (Read 18982 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Coen

• Member
  • *
Handige apps (Android)
« on: 02 February 2013, 12:25:41 »
Ik ben als beginner vooral veel meters aan het maken, vandaag probeer ik ook weer drie keer te oefenen. Ik merk wel dat de moderne techniek een en ander kan ondersteunen, waardoor ik meer op het spelen kan focussen. En dat is natuurlijk wat ik het liefst doe!

Ik heb een Android smartphone en 7 inch tablet, en gebruik de volgende apps:

MobileSheets, op de tablet, geschikt voor iedereen, van beginner tot zeer gevorderd. Om bladmuziek mee te nemen. Ik heb al de nodige PDF's gevonden en ingelezen. Handig is dat je alle PDF's en diverse afbeeldingsformaten kunt inlezen; zo heb ik ook de grepentabel en major Scales ingelezen. Is er in een gratis en in een betaalde versie.

Een metronoom, op smartphone en tablet. Er zijn er meerdere, zowel gratis als betaald. Ik gebruik Metronome Beats Pro.

Fingernotes tenor sax, ook op beide devices. Voor de beginner om op verloren momenten even naar de grepen te kijken. Is er voor diverse instrumenten.

Beginner Reading sheet music trebble, spreekt denk ik voor zich. Ook op beide devices.

Learn to play sax, op de tablet. Voor beginners, links naar allerlei YouTube filmpjes, vanaf het in elkaar zetten en vasthouden van je sax via ademcontrole en tong techniek tot diverse stalen en het spelen van een paar nummers. Erg leuk en misschien een leuke opfrisser voor ietwat gevorderden.

Op mijn beurt hoor ik graag of er nog andere apps handig om te gebruiken zijn.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: Handige apps (Android)
« Reply #1 on: 02 February 2013, 17:02:32 »
Ik gebruik op mijn android phone:
G Strings tuner