Author Topic: Handige apps (Android)  (Read 18982 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Coen

• Member
  • *
Handige apps (Android)
« on: 02 February 2013, 12:25:41 »
Ik ben als beginner vooral veel meters aan het maken, vandaag probeer ik ook weer drie keer te oefenen. Ik merk wel dat de moderne techniek een en ander kan ondersteunen, waardoor ik meer op het spelen kan focussen. En dat is natuurlijk wat ik het liefst doe!

Ik heb een Android smartphone en 7 inch tablet, en gebruik de volgende apps:

MobileSheets, op de tablet, geschikt voor iedereen, van beginner tot zeer gevorderd. Om bladmuziek mee te nemen. Ik heb al de nodige PDF's gevonden en ingelezen. Handig is dat je alle PDF's en diverse afbeeldingsformaten kunt inlezen; zo heb ik ook de grepentabel en major Scales ingelezen. Is er in een gratis en in een betaalde versie.

Een metronoom, op smartphone en tablet. Er zijn er meerdere, zowel gratis als betaald. Ik gebruik Metronome Beats Pro.

Fingernotes tenor sax, ook op beide devices. Voor de beginner om op verloren momenten even naar de grepen te kijken. Is er voor diverse instrumenten.

Beginner Reading sheet music trebble, spreekt denk ik voor zich. Ook op beide devices.

Learn to play sax, op de tablet. Voor beginners, links naar allerlei YouTube filmpjes, vanaf het in elkaar zetten en vasthouden van je sax via ademcontrole en tong techniek tot diverse stalen en het spelen van een paar nummers. Erg leuk en misschien een leuke opfrisser voor ietwat gevorderden.

Op mijn beurt hoor ik graag of er nog andere apps handig om te gebruiken zijn.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: Handige apps (Android)
« Reply #1 on: 02 February 2013, 17:02:32 »
Ik gebruik op mijn android phone:
G Strings tuner
Mobile metronome

En op mijn iPad:
ForScore - Voor de bladmuziek, ook handig voor de setlist van een optreden.

Offline mabo1024

• Member
  • *
« Reply #2 on: 08 May 2013, 19:46:21 »
Op Android phone: G Strings tuner en Metronome beats

Op de laptop (linux):
- Audiveris (omvormen van sheet music naar music-xml formaat dat daarna in note editors en midi players kan gebruikt worden)
- GTklick metronoom
- Musescore note editor
- Play it slowly  speelt audio bestanden vertraagd of versneld af zonder de toonhoogte te wijzigen
- Scolily  zet opgenomen muziek om naar muzieknotatie (net ontdekt en nog niet echt gebruikt, nog geen idee of het goed werkt of niet dus)

Zoot

• Guest
« Reply #3 on: 08 October 2014, 00:15:01 »

Op mijn beurt hoor ik graag of er nog andere apps handig om te gebruiken zijn.

ik ook,............... tijd voor een Up Date  ::)

Offline Janneman

• Als Candy Dulfer 'm zou spelen, zou 'ie twaalf weken op 1 staan.
  • Member
  • *
    • SaxTips
« Reply #4 on: 08 October 2014, 12:31:05 »
Voor Android
Soundcorset - Metronoom, Stemapp en Recorder in 1 app. Verschillende soorten ritmes, stemhoogte in te stellen.

Op Linux:
Rosegarden is a music composition and editing environment based around a MIDI sequencer that features a rich understanding of music notation and includes basic support for digital audio.
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #5 on: 08 October 2014, 18:32:54 »
Die ga ik eens aan de tand vullen.
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

Zoot

• Guest
« Reply #6 on: 17 October 2014, 08:47:50 »

I See Notes
http://www.iseenotes.com/  )

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/EQBrC_bUxhc?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen="true"></iframe>

:o  :o  :-*

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #7 on: 17 October 2014, 10:12:05 »
Wat een mooi stukje techniek.
Meerstemmig en gebruiksvriendelijk.
Nu de accenten nog.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Coen

• Member
  • *
« Reply #8 on: 17 October 2014, 18:44:05 »
Idd briljant, maar nog wel even doorontwikkelen. Net stukje geprobeerd met veel bindingen, Fever, en die kent hij nog niet. Ik hoop dat ze dit doorontwikkelen, want voor mij zou dat in een behoefte voorzien!
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Zoot

• Guest
« Reply #9 on: 18 October 2014, 09:19:48 »
Idd briljant, 
  hahaha,.... net zo FlaBBerrrGasted als ik    :o ???
Net stukje geprobeerd met veel bindingen, Fever, en die kent hij nog niet. 
  hmmm... heeft musescore ook problemen mee.....
Ik hoop dat ze dit doorontwikkelen, want voor mij zou dat in een behoefte voorzien!
  dito  8)