Main Menu

Bibliotheek

Started by Espresso, 14 February 2013, 16:58:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Espresso

;D Het kost wat werk, maar dat wil ik me wel als gegadigde aanmelden.
Mijn voorstel: Een bibliotheek.
Alleen toegangbaar voor leden die langer dan x maanden lid zijn
Niet toegangbaar voor searchengines.
Zie namelijk genoeg goeie informatie in het forum, maar zo verspreid.
Zelfs oude informatie is soms erg nuttig.

Inhoud:
Diverse informatie voor forumleden.
De informatie komt uit diverse postings die van belang kan zijn.
Of de informatie/verzoeken kan in een subforum, net als deze, geplaatst worden.
Forum Moderators filteren deze informatie en bouwen aktief een overzichtelijke bibliotheek op.

Bijvoorbeeld:
Lijst met saxofoonwinkels.
Lijst met saxofoon reperateurs.
Lijst met beginnerstips.
Lijst met saxofoonfabrikanten.

THE Martin tenor met Otto Link 8*

Tony

Quote from: Espresso on 14 February 2013, 16:58:40
;D Het kost wat werk, maar dat wil ik me wel als gegadigde aanmelden.
Mijn voorstel: Een bibliotheek.
Alleen toegangbaar voor leden die langer dan x maanden lid zijn
Niet toegangbaar voor searchengines.
Zie namelijk genoeg goeie informatie in het forum, maar zo verspreid.
Zelfs oude informatie is soms erg nuttig.
Inhoud:
Diverse informatie voor forumleden.
De informatie komt uit diverse postings die van belang kan zijn.
Of de informatie/verzoeken kan in een subforum, net als deze, geplaatst worden.
Forum Moderators filteren deze informatie om bouwen aktief een bibliotheek op te bouwen.
Bijvoorbeeld:
Lijst met saxofoonwinkels.
Lijst met saxofoon reperateurs.
Lijst met beginnerstips.
Lijst met saxofoonfabrikanten.

Ik ben zeker voorstander!

CynthiaM

Lijkt me een tjidrovend, maar prima plan.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

niesten

Goed idee!
Maar zo'n idee staat of valt bij het bijhouden ervan en dan heb ik m'n twijfels of het tot in einde der tijden bijgehouden blijft... Als er op een gegeven moment alleen nog maar winkel recenties in staan van winkels die al jaren niet meer bestaan e.d., dan heeft het geen meerwaarde meer en leidt het alleen tot teleurstellingen.
Maar als iemand deze tijdrovende taak op zich wil en kan nemen....zeker goed idee!!

Een klein zwak puntje in het idee: als je pas na maanden lid te zijn van het forum kunt raadplegen, dan zijn beginners tips mss niet meer zo nodig ;-)

Tony

Quote from: niesten on 14 February 2013, 21:50:20
Goed idee!
Maar zo'n idee staat of valt bij het bijhouden ervan en dan heb ik m'n twijfels of het tot in einde der tijden bijgehouden blijft... Als er op een gegeven moment alleen nog maar winkel recenties in staan van winkels die al jaren niet meer bestaan e.d., dan heeft het geen meerwaarde meer en leidt het alleen tot teleurstellingen.
Maar als iemand deze tijdrovende taak op zich wil en kan nemen....zeker goed idee!!

Een klein zwak puntje in het idee: als je pas na maanden lid te zijn van het forum kunt raadplegen, dan zijn beginners tips mss niet meer zo nodig ;-)

Ik denk juist dat winkel recenties in het forum horen omdat het feitelijk een momentopname is en die ervaring voor iedereen anders is, of juist niet.  Over het algemeen is de informatie wel redelijk vast, behalve de lijst met saxofoonwinkels/reperateurs mischien.

Beginnerstips heeft Niesten zeker een punt in :)
Waarom zou je 't niet open zetten voor Search-engines trouwens? Dat is toch juist de toegevoegde waarde dat de informatie voor iedereen vindbaar en toegankelijk is? Ik denk wel dat er een besloten afdeling kan zijn voor leden langer dan X lid. Maar wat zou je daar op moeten zetten?