Main Menu

YTS 62

Started by wijg, 20 February 2013, 16:32:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wijg

Hallo mede toeteraars,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Yamaha yts 62 met serie nr 004301.
Ik kan nergens vinden uit welk productie jaar de sax komt. Ik heb zelf het vermoeden dat het een " vroege"  is waar het purple logo op zou moeten zitten. Deze ontbreekt echter. weggepoetst? De latere modellen hebben volgens mij een Yamaha Japan gravure. die zit er ook niet op. Iemand een idee??
verder wel een waanzinnige toeter.
tenor: Cannonball big bell brute met berg larsson 90/1 en vandoren java 2,5
Alt: Amati/keilwerth toneking met ol stm nr 6
exen: keilwerth alt,amati alt,yanigasawa alt, martin elkhart tenor, Yamaha YTS 62 "purple label"

Coen

Ik vind op Internet dat de YTS 62 van 1980 tot 1994 gemaakt is, en het serienummer doet vermoeden dat hij in 1980 gemaakt is. Wat je leuk zult vinden in de volgende quote:
QuoteKeep it!!! Play it! You're not going to find a better saxophone unless you want to pay above $5000 for a Selmer Mark VI. The Yamaha YTS-62 is basically Yamaha's Mark VI copy. It's a fantastic saxophone for the professional.
Ook de site http://www.holzblasinstrumenten-studio.de/pdf/yamaha_seriennummer.pdf wijst naar rond 1980.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

KoenD

Ik heb de voorloper, de YTS-61, purple logo is weggepoetst van mij. Aan de nek is het nog zichtbaar.
Hij is eigenlijk de vervangertoeter voor mijn Mark VI maar hij speelt ook echt heel goed. Je hebt daar een heel goed instrument vast.

wijg

Koen....je zegt dat het aan de nek nog zichtbaar is. Bedoel je dan het logo'tje op de octaafklep?? die is bij mij paarsig/bruin. beetje onduidelijk. (kan ook aan mijn ogen liggen natuurlijk).
exen: keilwerth alt,amati alt,yanigasawa alt, martin elkhart tenor, Yamaha YTS 62 "purple label"

KoenD

wijg

Dan denk ik dat ik nu officieel erg blij ben.
Ik kreeg, bij saxpoint, vier saxen in handen, heb ze letterlijk met de ogen dicht getest om eerst maar eens te kijken wat me kwa geluid en aanspreken het best beviel. Deze jongen sprong er meteen uit. toen de ogen weer open gingen had ik dus de 62 verkozen boven een keilwerth, een martin en een king. Allemaal goeie toeters met een groot geluid maar voor mijn gevoel kon ik met de yammie meer "spelen". Growlen, glisses, toptones...alles gaat bijna vanzelf.

Zoot

Quote from: wijg on 21 February 2013, 09:47:58
Growlen, glisses, toptones...alles gaat bijna vanzelf.

wow, zo'n toeter wil ik ook,....  ???    of misschien moet ik dat allemaal nog leren...... ???   GefeliciTAART & veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪

Espresso

Geweldig. Mooi dat je er zo verliefd op bent geworden. Nu alleen niet mee in bed nemen die toeter.
THE Martin tenor met Otto Link 8*

wijg

Heb net bericht uit japan gehad. Yamaha heeft het nr nagetrokken. Bj 1980. Een van de eerste 62 . Zou dus het paarse logo moeten hebben maar die is er af gepoetst.

quicky

Na bovenstaande gelezen hebbende ben ik opeens nog blijer met mijn yts62. Hoe kom ik erachter wat het bouwjaar is ? Serienummer is 025220.

Zoot

Quote from: quicky on 07 April 2013, 23:32:33
Hoe kom ik erachter wat het bouwjaar is ? Serienummer is 025220.

Quote from: wijg on 23 February 2013, 17:09:31
Heb net bericht uit japan gehad. Yamaha heeft het nr nagetrokken.
Yamaha in Japan even een berichtje sturen   ::) ::)
veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

(ps: http://www.saxcompany.nl/saxshop/page.html?chapter=0&id=62 )

wijg

Quote from: Zoot on 08 April 2013, 08:01:13
Quote from: quicky on 07 April 2013, 23:32:33
Hoe kom ik erachter wat het bouwjaar is ? Serienummer is 025220.

Quote from: wijg on 23 February 2013, 17:09:31
Heb net bericht uit japan gehad. Yamaha heeft het nr nagetrokken.
Yamaha in Japan even een berichtje sturen   ::) ::)
veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

(ps: http://www.saxcompany.nl/saxshop/page.html?chapter=0&id=62 )

Afgaand op jou serie nr zou hij tussen 93 en 95 zijn gemaakt. In ieder geval een fijne toeter.

quicky

bedankt voor je reaktie. Leuk om beetje bij beetje wat meer van je instrument te weten te komen.

Newby

Ik ben helemaal verliefd op mn YTS62:D
WIl nooooit meer iets anders
Tenorsaxofoon Yamaha YTS-62!<3