Author Topic: CD kopiëren naar lager tempo  (Read 3529 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
CD kopiëren naar lager tempo
« on: 23 February 2013, 20:29:19 »
Ik oefen bijna uitsluitend met play-along CD's. Ik gebruik daarvoor mijn PC met Windows Media Player of Transcribe zodat ik het tempo gaandeweg kan opvoeren naar 100%. Deze aanpak werkt voor mij heel goed.
Mijn docent heeft alleen een CD-speler in de lesruimte, dus daar kan ik alleen op tempo = 100% spelen. Jammer, want "work in progress" zou ik graag met hem in een wat lager tempo willen oefenen. Daarom mijn vraag: wie weet hoe ik een kopie van een CD-track met een lager tempo op een CD kan branden? (Transcribe kan exporteren naar WAV of AIFF formaat, maar met die formaten weet de doorsnee CD-speler geen raad.) Alle tips zijn van harte welkom!
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
Re: CD kopiëren naar lager tempo
« Reply #1 on: 23 February 2013, 21:25:59 »
Je zou wel Amazing SLow Downer kunnen gebruiken.
Hier is de link

Met deze tool veranderd je pitch niet - wat erg wenselijk is  :D  - [size=78%]maar weet niet of je het zomaar naar CD kunt branden. [/size]

Offline Peter

• Member
  • *
« Reply #2 on: 23 February 2013, 21:50:11 »
Wav is de uncompressed audio formaat van Windows, AIFF is hetzelfde voor Apple.
Beide zijn redelijk makkelijk om te zetten naar PCM formaat van een cd. De meeste brand programma's kunnen met Wav (of Wave) werken.
Volgens mij moet Nero Wav aan kunnen.
Dus net als bij een mp3 dat je naar cd brandt, kan je dat ook met Wav doen.

Offline Koen88

• Member
  • *
    • soundcloud
« Reply #3 on: 24 February 2013, 13:56:45 »
ik gebruik `t gratis programma'tje Best Practice, hiermee kun je `t zelfde als amazing slow downer in principe, maar is een iets lichter/simpele programmaatje.

je kunt het alleen vertraagd afspelen, niet opnemen of op cd branden bij mijn weten. dus voor toepassing op de pc zelf is dit ideaal.
Alten| Selmer Sa 80 II. |Cannonball Big Bell
C-Melody| Martin Handcraft Stencil uit ca. 1923|
Tenor| Amati Toneking (1960-1670)| Mondstuk

Offline Peter

• Member
  • *
« Reply #4 on: 24 February 2013, 16:07:17 »
Ik heb al mijn oefencd's op ipad staan. En met Anytune kan ik overal mijn muziek langzamer afspelen.
Ipad wel even aansluiten op externe boxen, anders hoor je je begeleiding bijna niet.

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
« Reply #5 on: 24 February 2013, 21:46:01 »
Bedankt voor alle reacties!
De voorlopige oplossing bestaat uit de volgende 3 elementen:
  • vertraagd afspelen met Transcribe! en dan "Export to WAV".
  • WAV bestand met "Free MP3 WMA WAV convertor" naar WMA of MP3 omzetten (pas op: dit programma installeert ook ongevraagde rotzooi op je PC, dus ik zoek naar een beter alternatief)
  • Sony ZS-RS09CP draagbare radio/CD-speler. Kost 85 euri en heeft een slot voor een USB memory key.
Tja, harder oefenen zodat je elke track gewoon op vol tempo kunt meespelen is ook een oplossing  :P .
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.