Hallo iedereen,
Ik ben Mariska, woon en studeer in Velp, ben nu 19 jaar oud.
Sinds mijn 12e speel ik saxofoon. Maar eigenlijk ben ik al van jongs af aan bezig met muziek maken. Voordat ik op saxofoon begon heb ik eerst twee jaar blokfluit gespeeld. Daarna wilde ik bij een muziekvereniging. Eigenlijk wilde ik eerst klarinet gaan spelen, maar omdat bij ons in de buurt alleen maar een fanfare was 'moest' ik dan maar een saxofoon proberen. Een sopraan saxofoon dan maar, want die lijkt het meeste op de klarinet, ook zo'n recht ding. (achteraf ben ik er super blij om dat dit gebeurd is natuurlijk!)
Bij deze fanfare heb ik ongeveer 4.5 jaar gespeeld.
Toen ik ging studeren werd het echter wat moeilijk om nog hier bij de blijven aangezien ik in een andere stad studeerde. Dus moest ik er mee stoppen. Uiteindelijk ben ik gaan wonen dicht bij mijn school, het begon toch weer wat te kriebelen dus ging ik daar bij een orkest, altsax kon ik hier spelen, prima. Veel plezier gehad, leuke groep, maar... helaas, de studie werd steeds zwaarder en ik moest wéér stoppen, na nog maar een half jaar er te hebben gespeeld!
Nu, nog weer een half jaar later (volgen jullie het nog? haha), heb ik een eigen (alt)saxofoon gekocht (nouja, met wat sponsorgeld van mijn opa). Geen vastigheid, maar toch regelmatig kunnen spelen, heerlijk!
Genoeg gekletst, ik ga eens kijken wat ik op dit forum kan vinden!
Groetjes, Mariska