Main Menu

Ik ben Kees

Started by Kees Blokker, 07 March 2013, 16:11:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kees Blokker

Hallo allemaal,

Ik ben Kees Blokker uit Ochten. Ik speel sinds begin 2013 saxofoon en heb les. Ik ben op het forum beland toen ik op zoek was naar tips over het spelen van lage tonen. Ik lees dat het wel 10 jaar kan duren voordat je die echt onder de knie hebt, dus ik wanhoop nog maar niet  ;).

Ik hoop hier vaak terug te komen voor hints en tips.

Groet,
Kees

CynthiaM

Dag Kees
Welkom op dit geweldige forum. Wat een bekende naam (ahum).
Ik wens je veel toeterplezier, en als ik je ergens mee kan helpen ........
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Coen

Hoi Kees, ook van mij hartelijk welkom. We zijn gelijk begonnen, leuk. Waar speel je op (soort sax,  merk enzo)
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Maaarten

Welkom, veel plezier! je blijft altijd leren, en het is altijd werken. (net een huwelijk haha)

Zoot

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

MMonroe

Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

JR

Welkom Kees!

Gewoon lekker spelen, na 5.000 uur komt alles goed . . .  :P
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Laatbloeier

Quote from: Kees Blokker on 07 March 2013, 16:11:25Ik ben op het forum beland toen ik op zoek was naar tips over het spelen van lage tonen.

Welkom, Kees. Je kent de drie O's voor iedere beginnende saxofonist (waar ik mezelf ook toe reken)? Oefenen, Oefenen en Oefenen. Succes!
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Lamberto

Hoi Kees. Welkom. Gewoon ontspannen blijven blazen, dan komen ze vanzelf of neem een trompet erbij voor het lage werk en de sax voor Het Hogere.

Willem

Welkom op dit prettige forum Kees!
gr. Willem.

Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet

tinkle

Hoi Kees,

Welkom!

Groetjes van een eveneens net beginnende saxofonist.
Sinds 29-12-2012: Selmer Reference 54 Hummingbird, Selmer C*, 3

wiki

Kees,

welkom op dit mooie forum. Ook ik ben nog niet zo lang bezig.
Zodoende gaat er nog veel boven m''n pet. Maar toch steek ik er af en toe weer wat van op.
Er zit heel veel ervaring op het forum.
Succes.

Groet, Wiki
"I\'ll Become A Professional Saxophonist or Die Trying."

T: Conn 10 M Lady Face. TM: Selmer s80 C** / Otto Link super Tonemaster 6 / Otto Link Vintage Eboniet 7.

Zoot

Quote from: wiki on 22 March 2013, 16:19:35Zodoende gaat er nog veel boven m''n pet.

van  ??? boven de pet tot onder de knie is slechts (?) drie O's   ::)