Ik speel nu al weer een tijdje mee met het leerlingorkest en de eerste optredens hebben al plaats gevonden. Bij de eerste vond ik het wel vreemd waarom iedereen toch knijpers bij zich had......toen we begonnen met spelen (buiten)en er een windje op stak, wist ik meteen waar die knijpers voor waren!
Die Selmer die naast mij zit, is helemaal niet zo indrukwekkend meer, ik geef nu soms even aan waar we precies zitten in het stuk. In maart ben ik begonnen met stukken waar de rest al een paar maanden mee bezig waren en dan is het lastig om aan te sluiten, je begint als het ware met een achterstand. Nu hebben we ondertussen stukken gekregen die voor iedereen nieuw zijn en dan begin je allemaal op nul. Dan valt mijn gestuntel in ieder geval niet op.
Kortom, de tijden van koudwatervrees zijn voorbij en ik heb het verschrikkelijk naar mijn zin. Het is een leuke club met mensen en ik heb de afgelopen maanden heel veel geleerd. En het samen spelen is echt iets heel anders dan op je zoldertje met een cd-tje meetoeteren.
@Em, volgens mij is jouw vraag voor een andere draadje bestemd? Ik praat namelijk regelmatig met de dirigent(e) maar dat is niet zo heel bijzonder..........