natte knoppen

Started by John G, 19 December 2005, 13:39:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John G

Even een vraagje tussendoor.....

Tijdens het spelen heb ik last van dat de knoppen van de linker hand spek glad worden (nat van spuug dus). hebben anderen hier ook last van en zo wel, hoe gaan jullie hiermee om. Af en toe glij ik gewoon van de knop af... :(

Groetjes
John
Maybe... Someday.... I\'ll be able to play (beter) \":)\"

Daan

"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

John G

ja ja.... hehehehe.  

Duurt maar eventjes

Normaal dus....????

Groetjes
John

Daan

Weet niet
Je kan ook misschien een verkeerde houding hebben met het blazen (je mond).

Ik denk dat je saxofoondocent dit beter kan zien. maar het is niet erg als je knoppen nat worden...

Tony

M'n Conn heeft het ook en op m'n andere toeter heb ik het niet.
Het is i.e.g. wel condens. Dus geen blaastechniek lijkt me.
Geen idee waar het wel door komt trouwens...

Daan

Soms als ik mijn palmgreep open doe dan kan het er ook wel uitlopen een beetje...

Tony

Zou kunnen... maar hoeft niet. De B staat open en er is altijd een moment van open en dicht-dicht open gaan waarbij condens vrij kan komen.

EelcoW

ik heb op mijn conn ook dat mijn linker wijsvinger en middelvinger nat worden als ik een tijdje speel.

jupialto

En dan te bedenken dat ik altijd dacht dat ik aan het sproeien was in mijn sax, zo nat was t ie soms...
Heb ik overigens zowel bij alt als tenor.

Speel nu een aantal weken op mijn tenor en kom er achter dat dat meer van mijn uithoudingsvermogen vergt dan spelen op mun alt. Qua riet zit er niet veel verschil in beide, wellicht wel qua mondstuk (alt: Ben Davis Vocaltone steelvulcante, tenor Meyer nr.7).
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

John G

Het blijkt dat ik dus niet alleen ben.... Geen groot probleem eigenlijk alleen lastig en voelt niet echt lekker aan.... maar ja.... het zij zo.
Gewooon mee leren leven denk ik.

Groetjes
John

Ben Rodenburg

ik heb het ook soms

soms wat vaker dan anders maja, altijd een doekie in je kontzak doen tijdens het spelen of optreden! altijd handig!

standaard routine van mij :P een doekie in me kontzak en een flesje water :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII