Main Menu

Van gitaar naar sax

Started by muijen, 18 March 2013, 11:31:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

muijen

Hallo allemaal,

Ik zal mij ook even voorstellen. Mijn naam is John ben 42 en ik speel sinds mijn 10de gitaar en sinds begin januari (een beetje) saxofoon. 

Eind vorig jaar zat ik als trotse vader naar het eerste bandoptreden van mijn drummende zoontje van 8 te kijken en daar speelde toen ook een aantal saxofonisten 'Garden Party' van Mezzoforte. Dat klonk waanzinnig goed, waarop ik mij hardop afvroeg hoe lang het zou duren voordat een gitarist iets fatsoenlijks op een saxofoon zou kunnen blazen.

Niet lang daarna was ik jarig en kreeg ik van mijn vrouw tot mijn stomme verbazing 10 saxofoonlessen cadeau. Saxofoon gehuurd bij Harry Bakker en sindsdien is zich toch een lichte verslaving aan het ontwikkelen. Ik probeer een uur per dag te studeren en dat lukt tot nu toe prima.

Ik volg Jazz Method For Tenor Saxophone van John O'Neill en werk aan een aantal standards. Op dit moment vooral Blue Bossa. Ik ben echt verliefd aan het worden op het geluid van een Tenorsax en merk dat ik het fantastisch vind om iets nieuws te leren en me ergens helemaal in vast te kunnen bijten.

Leuk om kennis te maken!

- John

JR

Welkom John!

Tsja, het is wel een tikkie verslavend . . . .

Ik ben ook begonnen met O 'Neill (voor alt dan wel) en dat is lekker spelen :D
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Coen

Hoi John,

Verslavend is het zeker, en zoals altijd zijn we heel benieuwd naar waarop je speelt. En uiteraard: welkom op dit mooie forum!
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

CynthiaM

Hoi John
Welkom op dit forum, en veel plezier met het spelen. Gaat wel goed komen met jou denk ik.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

MMonroe

Van harte welkom op het forum!
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

muijen

Dank allemaal!

@Coen: heb een gehuurde Yamaha tenor. Ik geloof een YTS-275 of 280 maar dat weet ik niet precies  ;D

Willem

Goed bezig, John.

Welkom op het forum!

Gr. Willem.
Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet

muijen

wiki

John,

van harte welkom op het forum. Het forum maakt het saxofoon spelen nog leuker. :)

Groet, Wiki
"I\'ll Become A Professional Saxophonist or Die Trying."

T: Conn 10 M Lady Face. TM: Selmer s80 C** / Otto Link super Tonemaster 6 / Otto Link Vintage Eboniet 7.

Zoot

Quote from: muijen on 18 March 2013, 11:31:13en ik speel sinds mijn 10de gitaar

is dit wat,.......     http://www.intienlessen.nl/gitaarles/   ???
(nee, niet voor jou,... voor m i j  )
veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)