Nou ff voorstellen dan maar.

Started by eefje, 12 April 2013, 16:09:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eefje

Ik heb deze kleine rakker vandaag gescoord voor 75 euro,s Wat denken jullie er van ,ik heb er twee mondstukken bij oa Selmer en een rico royal en een koffer en nog wat prullaria.
Hij /zij ziet er goed uit wat kleine 0xidatieplekjes, lichte gebruikssporen alles werkt komt ook nog geluid uit.
Kon het niet laten staan voor dat geld ;)
Edit ,het is een Century

Espresso

Selmer II stencil in het algemeen. Afhankelijk van welke je hebt zitten daar een paar tussen met een mooi geluid.

Meer kan ik er niet van zeggen zonder close up.
THE Martin tenor met Otto Link 8*

MMonroe

Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

eefje

Mag natuurlijk de nieuwe niet ontbreken ,En mijn oude liefde

eefje

Zo, vandaag weer lekker getoeterd gaat wonderwel goed , Ik heb ff zitten experimenteren met  de opname apparatuur die ik normaal voor de vleugel gebruik in combinatie met twee QSC k8 boxen van twee keer duizend watt .Oeps!! ging het dak er bijna af.
Bij deze wat plaatjes van de opstelling;
De rode NT 4 mic ideaal voor instrumenten versterking.

En natuurlijk de Tascam Recorder;

en de twee boxen ;

Mochten er nou mensen zijn die ook wel eens met dit soort apparatuur willen spelen en je woont in de buurt dan stuur je me maar eens een berichtje, Ook professionele opnames van je spel kunnen we  maken en gelijk op CD zetten.

JR

Eh, in de buurt, welke buurt is dat?   ???
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

drietenor

De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

eefje

Quote from: JR on 19 April 2013, 17:09:13
Eh, in de buurt, welke buurt is dat?   ???

Je vraag is al gedeeltelijk beantwoord zie ik, Maar je had zelf ook even in mijn profiel kunnen kijken :P En het is gratis hoor ik heb er geen commercieele bijbedoelingen mee. ;)

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Laatbloeier

Hoi Eefje,

Welkom op dit prachtige forum!

Ik zie dat de saxofoonhobby bij jou al net zo snel escaleert als bij mij (en vele anderen). Ik ben wel benieuwd waarom je hebt besloten om geen les te nemen. Een goede ademtechniek en houding (mond, vingers) had ik niet uit een boekje kunnen halen. De lesuren die ik samen met m'n onvolprezen docent speel - hij op sopraan, ik op tenor - zijn bovendien erg gezellig. Hoe dan ook: deze wereld heeft veel uitstekende autodidacten voortgebracht, dus zolang je niet op eigen houtje auto leert rijden maak ik me geen zorgen.
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

drietenor

Voor ademhaling staat er heel veel in het boek ademen wij vanzelf van van Dinxhoorn.
Een Selmer S80 C is een goed beginnersmondstuk, een Rico Royal is een goed opvolgmondstuk.
Houding kan je wel van foto's en met een spiegel leren, maar een leraar in het eerste begin is best handig.

eefje

@ Jelle, In eerste instantie was de de Sax een instrument erbij en als zodanig vond ik het niet belanrijk om er les op te nemen maar het virus heeft onderhand behoorlijk toegeslagen en ik overweeg om toch maar wat lessen te gaan nemen.
@Drie tenor ,het mondstuk wat je aangeeft heb ik .
Ik vind zelf dat ik al een behoorlijk geluid uit de sax krijg. Ik moet denk ik wat minder in piano termen denken,  Ik speel een klein stukje When The Saints go Marching In, De toonladder Cmajeur en nog wat kleine stukjes.En dat in veertien dagen .
En we zitten ook nog in een huiskamer renovatie dus mijn hele huis staat op zijn kop.

drietenor

Klinkt als lekker druk, kan je de laagste toon er al uit krijgen?

eefje

Ben ondertussen hier in het lesboek van Ned Bennet; A New Tune A Day