Nou ff voorstellen dan maar.

Started by eefje, 12 April 2013, 16:09:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eefje

Hallo jonge lui, Ik geloof dat ik dat wel mag zeggen,Ben denk ik iets ouder  :(als de gemiddelde gebruiker hier.
Ik heb mezelf na een leven lang piano spelen op een nieuwe uitdaging gestort en dat is de Saxofoon,Als kind had dit instrument al een bijzondere aantrekkingskracht op mij maar het vreemde is dat ik er nooit aan toe ben gekomen om er iets mee te doen.
Anyway sinds een week ben ik de gelukkige bezitster van een Le Monde Tenor sax en de eerste twee stukjes kan ik er al op spelen, Weliswaar gebrekkig maar al doende leert men .
Ik ga geen les nemen ik heb wat boekjes gekocht oa A new tune A day en nog wat andere dingen ,En als jullie nog tips hebben wat studie materiaal betreft dan houd ik me aanbevolen.
Ik ga hier nu maar eerst eens veel lezen en wijzer worden .
GRtzzzz

Coen

Welkom Eefje, en heel veel plezier op die mooie sax van je  :)
Muziek lezen zal een eitje voor je zijn na al die jaren piano...
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

CynthiaM

Hoi Eefje
Welkom op deze site en gefeliciteerd met je uiteindelijke bekering tot de sax.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

eefje

Quote from: Coen on 12 April 2013, 17:22:42
Welkom Eefje, en heel veel plezier op die mooie sax van je  :)
Muziek lezen zal een eitje voor je zijn na al die jaren piano...
Haha!!! inderdaad het noten lezen Is geen probleem ik lees ze alsof ik de krant zit te lezen Ik moet alleen nog wat thuis raken in de grepen, Maar dat komt wel en het piano spelen blijft ook gewoon doorgaan ik moet toch minimaal twee uur per dag spelen.
En dan een uurtje sax.
Nog bedankt voor het welkom.

Zoot

Quote from: eefje on 12 April 2013, 16:09:02
Hallo jonge lui, Ik geloof dat ik dat wel mag zeggen,Ben denk ik iets ouder  :(als de gemiddelde gebruiker hier.

oh,.... vergis je niet...   ouwe mensen club hoor  haha

Quote from: eefje on 12 April 2013, 16:09:02
En als jullie nog tips hebben wat studie materiaal betreft dan houd ik me aanbevolen.
www.maaksmuziek.nl

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

drietenor

Welkom Eefje bij deze club.

Tenor is een prima keuze, in het begin zal je mischien ff moeten wennen aan het gewicht.
Maar met een goede houding zal dat snel lukken.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

JR

Welkom Eefje!

Kom morgen gezellig naar Utrecht naar de SFM 2013 , dan kan je aardig wat van je vragen kwijt!

(en misschien vind je zelfs antwoorden  :P )
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

eefje

Leuk, Maar het is een beetje kort dag en ik weet niet wat mijn echtgenoot van plan is.
Maar waar is het? of zie ik dat over het hoofd in het topic.
Als we tijd hebben komen we zeker maar ik beloof niks, En moet ik mijn Sax meebrengen (kunnen jullie hem allemaal bewonderen) ;)
Grtzzzzzz Eefje

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

das jammer,.... het is nog de oude.... (foei JR  :-*

om 15.00 uur Demonstratie en uitleg van de

Dutch WoOden Sax Pads. Wereldprimeur!
Daar wil je bij zijn!!!   :P

drietenor

Daar zeg je wat, al twee jaar achter elkaar een wereldprimeur.

eefje

Helaas jammer ,We  hebben morgen al andere verplichtingen :( Maar de volgende keer zijn we er zeker bij. (hoop ik )
Edit, Veel plezier allen

Zoot

Quote from: drietenor on 13 April 2013, 16:05:04
Daar zeg je wat, al twee jaar achter elkaar een wereldprimeur.

had je  >:( niet moeten zeggen....... nu haken ze af    ::)

drietenor

Marketing,....... ik zal het nooit leren.

Espresso

Mwaah dat zal toch erg lastig worden,  ;D het gaat hier van heel erg jong tot heel erg oud.
Dus je valt gewoon in het 'onopvallende' gemiddelde leeftijd van deze forum.

Maar één bonuspunt, je hebt voor Tenor gekozen. Prima zet!
Veel toeterplezier!
THE Martin tenor met Otto Link 8*