Main Menu

aangenaam

Started by anieteke, 23 April 2013, 21:29:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anieteke

Hallo Allemaal, ook ik zal me even netjes voorstellen.
Ik ben Anita bijna 30 jaar en nog maar net begonnen met lessen. Vroeger ooit cornet gespeeld, maar in de pubertijd gestopt (helaas) Al een paar jaar enthousiast over de sax, en dan nu toch eindelijk begonnen!! Nog maar twee lessen gehad op mijn gehuurde Martin the Indiana, maar ik vind het inderdaad leuk en ben heel enthousiast. Nog veel te leren, maar ik hoop veel plezier te gaan beleven aan mijn nieuwe hobby. Het forum zal me daar vast bij helpen ;-)

Zoot

Quote from: anieteke on 23 April 2013, 21:29:28
Het forum zal me daar vast bij helpen ;-)

T U U R L I J K,...................   
van de wal in de sloot   ;)   veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

CynthiaM

Hoi Anita
Leuk dat je de sax toch ontdekt hebt. Ik wens je veel toeterplezier. Ga je deze sax straks ook kopen?
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Coen

Welkom Anita, leuk om er weer een beginner bij te hebben tussen al het 'ervaringsgeweld' wat ons hier omringt  ;) 
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

JR

Welkom en veel plezier met saxspelen!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Espresso

Welkom en veel toeterplezier!
THE Martin tenor met Otto Link 8*

Laatbloeier

Hoi Anita,

Welkom op het leukste forum van dit land! Mooi instrument - ben benieuwd of je hem uiteindelijk gaat kopen.
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

MMonroe

Van harte welkom!
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

anieteke

hoi, dank voor de reacties. Ben erg content met de martin het is een fijn instrument. Ik twijfel nog een beetje over welke sax ik wil gaan kopen. In eerste instantie denk ik toch dat ik de klassieke kant een beetje uit wil. Algemeen advies is dan om een andere sax te kopen/huren. Ik wacht het nog even af dus. Iemand nog goede adviezen mbt muziekgenre en instrument?

Penningh

Quote from: anieteke on 23 April 2013, 21:29:28
Nog maar twee lessen gehad op mijn gehuurde Martin the Indiana, maar ik vind het inderdaad leuk en ben heel enthousiast.
Voor mij gaat er niets boven het geluid van een oude amerikaan
Als je deze voor een redelijke prijs kan kopen.
Zelf heb ik Martinstencil waar een pracht geluid in zit.
Ik speel nu meestal op mijn Selmer omdat hij makkelijker aanspeelt.
Ook ergonomisch is de Selmer makkelijker.
Komt ook omdat ik, als ik goed op de Martin wil spelen, bijna iedere dag moet spelen en dat lukt op het moment niet.
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.