Author Topic: AKAI EWI4000s versus E-MU MIDI interface<>Vyzex problemen!!  (Read 8572 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Henk de Gans

• Member
  • *
    • http://www.henkdegans.nl
Hallo allemaal,

Het is zo ver, ik heb zaterdag in Goes een AKAI EWI4000s gekocht.
Helaas hadden de verkopers daar er niet echt verstand van, maar goed ik heb hem!
Als interface tussen de PC en de MIDI poorten rade ze mij de E-MU mide 1x1 Tab USB MIDI interface aan.
Nu moet je het schijnbaar zo wie zo maar zelf uitzoeken hoe dit werkt, maar met heel kleine letters stond er op de verpakking dat je drivers kon downloaden op www.emu.com
Je komt dan gewoon op de site van Creative uit, en ik heb daar de driver gedownload.
Tenminste de 64 bit versie van win7 ik heb win 8 64 bit die niet beschikbaar is dus!
Maar goed deze geïnstalleerd, en de nieuwste versie van Vyzex gedownload en geïnstalleerd (programma van AKAI voor bereikbaar maken muziek banken enz.
Helaas tijdens opstarten een paar foutmeldingen, maar eenmaal opgestart komen er nog meer.
Zo zoekt hij eerst de poorten af naar de EWI.
Die vind hij dus niet!
De driver staat goed geïnstalleerd(hij ziet de midi in en out van de Emu), maar schijnbaar gaat het ergens fout.
Ik heb al wat handmatige instellingen geprobeerd, maar loop verder vast.
Is die E-MU wel geschikt voor de AKAI?
Hieronder wat screendumps:
Tijdens opstarten:

Hier de settings, je ziet dat de USB MID|I interface herkent wordt

sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Offline Henk de Gans

• Member
  • *
    • http://www.henkdegans.nl
Re: AKAI EWI4000s versus E-MU MIDI interface<>Vyzex problemen!!
« Reply #1 on: 29 April 2013, 12:01:06 »
IS OPGELOST!!
Ik krijg de foutmeldingen tijdens het opstarten van het programma nog wel, maar hij functioneert nu wel!
Ik kan nu de banken laden en saven enz.
Wat de oplossing was?
Ik las op wind controler forum van patchmanmusic dat je de OUT plug op de INput moet steken en omgekeerd!
En dan de driver installeren!!
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5