Author Topic: Karl Glaser  (Read 8542 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maarten

• Member
  • *
Karl Glaser
« on: 03 May 2013, 18:32:00 »
Hallo!

Heeft iemand gehoord van een Karl Glaser V2.0 tenorsax?
Ik zit te kijken naar wat mogelijk is, en er wordt er een in t oosten van t land aangeboden voor net onder de €400 inc mondstuk en tas.
Ik verwacht dus ook weinig, maar is het überhaupt de moeite waard als beginner tenor sax? Ik heb al wel even wat aan alt sax ervaring...

Bedankt!

Groet,
Maarten

Offline Coen

• Member
  • *
Re: Karl Glaser
« Reply #1 on: 03 May 2013, 19:00:51 »
Er op spelen: the proof of the pudding is eating the pudding!
Zelf vorige week voor € 100 een tenor gekocht, met koffer en mondstuk, en nee, het is geen topper maar voldoet prima en klinkt best aardig.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #2 on: 04 May 2013, 02:43:09 »

Voor een Karl Glaser is 400 euro teveel, een instrumnet dat vaak kapot gaat.

Vergelijk dat eens met:

http://www.ebay.de/itm/B-Tenorsaxophon-Champion-gebraucht-spielbereit-/261210755641?pt=Blasinstrumente&hash=item3cd15fd239
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #3 on: 04 May 2013, 11:50:49 »
Ik zou iedere beginner willen aanraden een zeer goed stemmend en sluitend te HUREN.
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

javaou

• Guest
« Reply #4 on: 04 May 2013, 15:35:02 »
Huren.........met recht op kopen (met aftrek van de betaalde huursom)......!!!
Jan

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #5 on: 04 May 2013, 15:49:00 »
precies Windbuil. het moet zeer goed sluiten. Anders denk je dat het een moeilijk instrument is enzo, of jijzelf niet zo goed bent, maar dan zit je tegen de lekjes aan te blazen.

Offline Espresso

• Member
  • *
« Reply #6 on: 04 May 2013, 17:39:12 »
Sax uit de regio Tianjin.
White labeled met de merk Karl Glaser.
Vergeet die adviesprijs, die is uit de duim gezogen, wat een woekerprijzen. Zelfs na korting...
Hier een referentieprijs...
http://www.musikhaus-schwanewede.de/tenor_saxophon-c-1_2_38.html

Op de foto's af te gaan is het of de beste demo uit de doos of betekent v2.0 dat de kwaliteit op feedback verbeterd is.

Tenzij je zelf een sax weet te onderhouden is dit de categorie 'wegwerpsax'. En daarmee bedoel ik, revisie is duurder dan weer een nieuwe aanschaffen.

Als je echt een simpel goedkoop oefensaxje wilt om mee te beginnen dan even rondstruinen voor een gebruikte. En wil je een chineesje dan is OVES of factory C (Conn Selmer, China) het goedkoopste en veiligste. Omdat beide fabrieken heel veel onderdelen machinaal maken en niet handmatig.
THE Martin tenor met Otto Link 8*

Offline Maarten

• Member
  • *
« Reply #7 on: 05 May 2013, 18:07:27 »
Thanks voor de heldere berichten! Hier kan ik wat mee!
Die Karl Glaser gaat het inderdaad niet worden, ik hoorde m ergens op YouTube en het deed een beetje pijn aan m'n ziel :p.

Huren lijkt me inderdaad een beter plan, want om nou met een krap budget iets te kopen wat t nét niet is.... En als ik er uit ben wat ik wil hebben kan ik beter voor een goeie tweedehands gaan zoals voorgesteld :).

Thanks!

javaou

• Guest
« Reply #8 on: 05 May 2013, 20:17:23 »
Je kunt ook 2eHands huren...ik herken de pijn in de portemonnee...check es Harrie Bakker in Muiderberg