alt-mondstukken die ik niet meer gebruik

Started by JR, 10 May 2013, 11:03:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JR

Bij de zoektocht naar een goed mondstuk voor mijn TT heb ik wat mondstukken gekocht die het tóch niet waren

De mondstukken die ik alleen even heb getest:
dit is een nieuwe metalen
Otto Link Super Tonemaster
, tipopening 5, stevig geluid, makkelijk aan te blazen.

Deze nieuwe
Selmer Super Session D
is prima, lekker stevig jazzy geluid.

Dit is mijn oude vertrouwde Meyer MM 6, heerlijk mondstuk, maar ja, als je er een hebt die nog fijner is?

En tenslotte  een Otto Link Tone Edge, tip 9 goed, maar té hard werken voor mij (ietwat grote tipopening

Allemaal te vinden op E-bay.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

Quote from: JR on 10 May 2013, 11:03:56

Dit is mijn oude vertrouwde Meyer MM 6, heerlijk mondstuk, maar ja, als je er een hebt die nog fijner is?

is dat veel verschil (upgrade ) voor een (mijn) 5 of kan ik beter eerst eens zwaardere rieten testen.....        ???

Windbuil

Meyer gaat pas vanaf tip 7 mooi klinken, vind ik.
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

JR

Quote from: Zoot on 10 May 2013, 14:12:38

is dat veel verschil (upgrade ) voor een (mijn) 5 of kan ik beter eerst eens zwaardere rieten testen.....        ???

Ik denk eigenlijk dat de tipopening minder verschil maakt dan de mate van (goede)  afwerking. Die van mij is perfect (ik geef toe, een erg subjectieve mening  :P )

En wat betreft de opmerking over de tipoening, die Otto Link (tip5)  scheurt als een waanzinnige, ik deed er wel een iets zwaarder riet op.

Eigenlijk heb ik die nagelnieuwe Super Tonemaster gekocht omdat Tierolff eruit ging, vond het wel een goed idee om voor die prijs het mondstuk veilig te stellen voor SaxForumLeden :D Met verzending was ik € 70,-  kwijt en voor dat bedrag wil ik 'm verkopen.

Eigenlijk kunnen SaxForum-leden alle mondstukken een korting krijgen  € 10,- op de prijs die bij Ebay staat. Doe dat dan even via een PB-tje
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

JR

De O.L. Super Tonemaster is verkocht.

JR

Dus nog te koop voor altsax:

Meyer MM 6 (gebruikt maar in prima staat €65-)
Otto Link Tone Edge 9 (gebruikt, maar prima, €65,-)
Selmer Super Session D (nieuw, € 90,-)

Miriam

Helaas op dit moment buiten mijn budget, anders had ik zeker de meyer uit willen proberen

Ingrid van den Berg

Is de selmer super session D nog te koop?
System 54 Black Nikkel Tenor, te koop
Martin Alt, te leen
Dixon Sopraan, eigen bezit.

willemijn

Windbuil

Quote from: willemijn on 21 November 2013, 21:22:07
en de Meyer?

Ik heb ook nog wel een Meyer asx mondstuk ter overname. Morgen krijgt u de spec's.

Windbuil

Dag
Quote from: Windbuil on 21 November 2013, 22:45:27
Quote from: willemijn on 21 November 2013, 21:22:07
en de Meyer?

Ik heb ook nog wel een Meyer asx mondstuk ter overname. Morgen krijgt u de spec's.

Dag Willemijn,

De spec's van de Meyer altsaxmondstukken:
7 M M
7 S M
8 M M

Lichte gebruikssporen. Geen ligature, geen dop.

Belangstelling?

willemijn

jammer dat je geen 6 hebt. Ik zou 7 eens moeten proberen maar ik kijk toch liever eerst even naar een 6.

Windbuil

Quote from: willemijn on 25 November 2013, 21:09:42
jammer dat je geen 6 hebt. Ik zou 7 eens moeten proberen maar ik kijk toch liever eerst even naar een 6.

Laten we verder contacten via de PB

JR

Inmiddels zijn alle mondstukken verkocht, behalve de

voor alt, Otto Link Tone Edge, tip 9, goed, maar té hard werken voor mij (ietwat grote tipopening)

Dus als je houdt van scheurend sax-geluid en je hebt een getrainde embouchure, is dit je mondstuk!

Windbuil

Quote from: JR on 30 November 2013, 11:12:13
Inmiddels zijn alle mondstukken verkocht, behalve de

voor alt, Otto Link Tone Edge, tip 9, goed, maar té hard werken voor mij (ietwat grote tipopening)

Dus als je houdt van scheurend sax-geluid en je hebt een getrainde embouchure, is dit je mondstuk!

Dat is de ebo O.L. toch?
Wat is de prijs?