Ben benieuwd naar je ervaringen!
Ik heb me voorgenomen dit eerste jaar op m'n Selmer C* te blijven blazen, en volgend jaar op zoek te gaan naar zwoele vette power
. Ik gebruikte die termen niet voor niets, en ben dus zeer benieuwd naar diverse ervaringen.
Mondstukken zijn zo persoonlijk dat je ze gewoon goed moet uit proberen. Een bepaald merk en type zegt natuurlijk wel wat over het geluid, maar of het je ligt en je die sound er ook uit kan halen weet je nooit van tevoren. Ook tipopeningen, als getal, zijn maar deels nuttig. Heel vaak zitten de fabrikanten er stevig naast met de maatvoering, dus daar moet je ook eigenlijk niet op afgaan. Daarbij is de opening niet het enige wat bepaalt hoe zwaar het mondstuk aanblaast.
Maar ik zal proberen mijn ervaringen enigzins te verwoorden als ik ze wat uitgebreider heb uitgeprobeerd.
Verder ben ik het met Windbuil eens; niet te lang op een C* blijven blazen als je liefde niet uitgaat naar het 'bravere' spel.

Welkom in de wereld van de echte saxen

Ik heb ter overname wat metalen Otto Link's variërend van 6* tot 10* en een ebo Berg Larsen met amerikaanse baan. Als u belangstelling hebt, PB me dan even.
Dank je!
Ik hoop dat ik kan slagen met de mondstukken die ik nu heb, maar mocht dat niet het geval zijn, dan zal ik aan je denken

Dat is ook toevallig Arno!, sinds woensdag heb ik een tenorsax (ook een tenor type 789 echter normaal gelakt).
Welke mondstukken heb je mee gekregen?
Ah, die 789GL heeft m'n broer ook. Is ook een lekkere sax. Sterker nog, doordat ik op zijn Jupiter had gespeeld wist ik opeens dat ik ook tenor wilde gaan spelen

Vanmiddag hebben we even een vergelijk tussen de twee gedaan. Eigenlijk had ik niet echt verwacht dat er veel verschil tussen de twee saxen zou zijn. Het lijkt er namelijk op dat het enige verschil tussen de twee het kopergehalte van de body is. Maar we waren het er unaniem over eens dat die met meer koper ook echt vetter klonk. Maar er is dan ook best een prijsverschil...
Welkom to the dark SIDE SOUND 
Tenzij je er gelijk verliefd op wordt
Laat je toch een goedkope goeie printen?
The Dark Sound Rocks!
Printen is wel grappig, maar ik wil bij m'n nieuwe sax niet zo'n lelijk mondstuk

Volgens mij ben ik stiekem al verliefd op het Stewart Ellis mondstuk, zoals ik al zei, een soort Berg Larsen kopie met een kopie Otto Link binder. Ik heb er eens wat metingen aan verricht omdat ik op het oog al zag dat de facing scheef was t.o.v. de tafel. En inderdaad, de metingen bevestigen dit. Maar ondertussen speelt dit mondstuk als een tierelier, dus...