Author Topic: offline jamm sessie  (Read 18234 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline emdee

• Member
  • *
offline jamm sessie
« on: 13 May 2013, 19:29:00 »
Wellicht heeft iemand het er al eens over gehad? Geen idee maar geen zin om gehele forum door te spitten..
Zijn er mensen die intresse hebben om met elkaar offline een jamsessie te houden.
Ik stel het me zo voor dat we een backing track ( bv aebersold) laten rondgaan door deze bv op te slaan in een dropbox. en dan met een aantal mensen om beurt een solo opnemen.

We moeten dan alleen afspreken welke song en met welke software er gewerkt gaat worden.
Iemand intresse?
Alt: Selmer SAII met Meyer mstuk Vandoren riet
Sop: Venus, met Venus mondstuk Vandoren 2.5riet
midi:  Yamaha WX5

Offline Janneman

• Als Candy Dulfer 'm zou spelen, zou 'ie twaalf weken op 1 staan.
  • Member
  • *
    • SaxTips
Re: offline jamm sessie
« Reply #1 on: 14 May 2013, 13:05:50 »
Erg leuk idee  8)
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

Offline DaKnoodle

• Member
  • *
« Reply #2 on: 14 May 2013, 13:34:29 »
Denk dat het makkelijks is een blues akkoorden schema met drum track en dan idd dropboxje of iets
A: Selmer SA80II T: Santoni B: Selmer SA80II

Offline emdee

• Member
  • *
« Reply #3 on: 15 May 2013, 19:45:26 »
Ok dan wie doet er mee?
Een beetje ervaring met improviseren jazz/bluess is misschien wel handig maar alleen door het te proberen kun je het leren....dus wie o wie?

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #4 on: 16 May 2013, 00:13:01 »
Ik wil het wel doen maar heb geen opname mogelijkheid

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #5 on: 16 May 2013, 11:57:38 »
Misschien aardig om  elke week/maand een backtrack-topic: "track van de maand" te noemen, dan kan iedereen haar/zijn eigen versie daarop laten horen

Ik wil het wel doen maar heb geen opname mogelijkheid

Je hebt toch een computer?  Audacity (ofzo)  erop, microfoontje inprikken en spelen maar (zal technisch niet top-of-the-bill zijn, maar daar gaat 't toch niet om? )
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline emdee

• Member
  • *
« Reply #6 on: 16 May 2013, 12:42:44 »
Misschien aardig om  elke week/maand een backtrack-topic: "track van de maand" te noemen, dan kan iedereen haar/zijn eigen versie daarop laten horen

Goed Punt!

Ik zou de backtrack(s) bijvoorbeeld kunnen maken met Band in a box en deze omzetten naar mp3. Dan hoeven de forum beheerders zich ook niet druk te maken over copyrights.

De te gebruiken software kan inderdaad heel simple en goedkoop, er zijn inderdaad een aantal gratis softwaretools te verkrijgen waarmee dit kan gebeuren.

Het zou wel een extra kunnen zijn er de mogelijkheid is om de sax op een losse track ( dus zonder de backtrack) op te nemen zodat uiteindelijk iemand de losse tracks kan afmixen maar ....wellicht wordt de drempel dan voor een aantal muziekanten te hoog?

NA het weekend heb ik wat meer tijd en zal ik er eens induiken.

Offline Janneman

• Als Candy Dulfer 'm zou spelen, zou 'ie twaalf weken op 1 staan.
  • Member
  • *
    • SaxTips
« Reply #7 on: 16 May 2013, 13:02:24 »
Als je met meerdere mensen gaat samenwerken, welke verschillende systemen hebben, zou ik Audacity gebruiken. Het is Open Source software en vrij verkrijgbaar voor zowel PC, MAC en Linux. Het kan in meerdere sporen opnemen en afspelen en kan de backtrack MP3 importeren en b.v. de solo exporteren.
Zo kunnen alle bijdragen centraal opgeslagen worden en uiteindelijk door iemand afgemixed worden in een softwareprogramma naar keuze.
Als we van te voren ook nog afspraken maken over welke maatdelen de deelnemers hun focus gaan richten, kan je een mooi muzikaal vraag-antwoord stukje creƫren.

Ik zou dan afspelen met koptelefoon op en de sax puur opnemen zonder digitale effecten zoals galm en compression toe te passen. Dit pas doen als de finale mix gemaakt word.
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901