Author Topic: Saxofoon demper  (Read 22639 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Marijke van Uden

• Member
  • *
    • http://www.tangoenzo.nl
Saxofoon demper
« on: 18 June 2013, 23:07:18 »
Heeft iemand ervaring met een altsaxofoon demper, een soort tas waar de sax in zit terwijl je aan het spelen bent?

Groet, Marijke

Zoot

• Guest
Re: Saxofoon demper
« Reply #1 on: 18 June 2013, 23:18:02 »
Ergens op dit forum zijn ( ex) gebruikers..... ik kan het Topic zo gauw niet vinden maar de conclusie was in de trend van: Te duur voor wat tie doet....... ( de buren oordopjes geven is een stuk voordeliger, of Sax Mute bv. een soort van sponzen om het geluid te dempen )

deze bedoel je toch? ( uiteraand niet doorzichtig, en voor Alt   ??? )

Waarom overweeg jij de aankoop?

Offline Marijke van Uden

• Member
  • *
« Reply #2 on: 19 June 2013, 10:21:50 »
Dus niet een Sax demper, maar Sax mute. iemand daar ervaring mee??
Waarom ik de aanschaf overwoog??
Nou, mijn buurvrouw begint , na dertien jaar zonder enig probleem te hebben gespeeld, me te bestoken met boze brieven!!!Ze heeft erg veel last, ineens, van het saxofoon spelen.
Dus ik moet iets!!!!

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #3 on: 19 June 2013, 10:56:46 »
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

Zoot

• Guest
« Reply #4 on: 19 June 2013, 23:11:29 »
Dus ik moet iets!!!!

tja,.... inderdaad......  probeer met haar te blijven praten, zeg dat je MOET oefenen en het liefst zonder haar overlast te bezorgen en dat zij uit tijden kan kiezen waarop[ jij dan niet / dan wel gaat oefenen. ( bv tussen 6 en 7 's avonds niet, kan ze rustig eten.... maar tussen 2 en 3 wel, want dat gaat ze toch vaak boodschappen doen.......    een Sax Mute doet wel iets ( iemand had een strookje plastic spons in de hals gepropt en dat dempte nog beter ) maar lekker voluit oefenen, oefent toch het best....   toch

Offline Penningh

• Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
« Reply #5 on: 20 June 2013, 14:08:30 »
Ik ben het met Zoot eens. praten!
Probeer er achter te komen wat er na dertien jaar is veranderd.
Dat kunnen vaak oorzaken zijn die niets met het geluid te maken hebben van hun buren.
Veelal is er een iritatie ontstaan, dat hoef niet eens doorjezelf of je huisgenoten te zijn, waardoor geluid van buren in een keer niet meer acceptabel is.
Wat ook veel voorkomt is dat de huiselijke omstandigheden van de buren zijn veranderd.
Schoolvoorbeelden zijn een baby, een kind dat gaat studeren, moeilijkheden in een gezin.
Als je er achter kan komen waarom jouw spelen een probleem is geworden is er meestal wel een oplossing te vinden die voor beide partijen redelijk is.
Wat belangrijk is, blijf in gesprek want wanneer dit er niet is blijft het probleem en wordt het steeds groter.
Overigens vind ik benadering per brief vraagtekens hebben.
Als ik last van mijn buren zou hebben zou ik dit op een ontspannen manier ter sprake brengen.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Offline Marijke van Uden

• Member
  • *
« Reply #6 on: 20 June 2013, 15:31:38 »
Dank voor jullie goede raad!!

Marijke