Author Topic: Lebayle Jazz versus Otto LInk STM 7*  (Read 12663 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JohnMartin

• Member
  • *
Lebayle Jazz versus Otto LInk STM 7*
« on: 29 December 2005, 21:16:55 »
Ik speel al jaren op een Otto Link STM 7* (op mijn The Martin tenor). Fijn mondstuk, bespelen kost (mij) soms wat moeite. Nu hoor ik positieve geluiden over Lebayle, met name het Jazz mondstuk van Lebayle. Dit mondstuk zou makkelijker aanblazen dan de link. Wie weet dit uit eigen ervaring en kan iemand mij vertellen of de klankeigenschappen van de Lebayle in de buurt komen van de link?
Hoe je sax klinkt, dat ben jij (!?)

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #1 on: 29 December 2005, 21:49:52 »
Ik heb op 2 soorten Lebayle gespeeld...
(altsax)
Ik vond de Otto Link veel makkelijker om te bespelen, het was een 6 denk ik (new tone master).
De Lebayle was meer een scheurmondstuk, (metalen had ik geprobeerd en een ebonieten). Ik vond die stukken moeilijker om te bespelen dan de OL. Ik kreeg wel veel volume bij de Lebayle (eboniet), maar het was wel moeilijk om in toon te houden...

Ik snap wel dat je hiermee een discussie wilt openen, begrijpelijk als je positieve 'geluiden' hebt gehoord over de Lebayle. Je kan het zelf het beste weten, door middel van het uitproberen van iemand anders of gewoon in een saxofoonwinkel :) .
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #2 on: 29 December 2005, 21:53:18 »
Ik heb een tijd geleden ook een OL 7* gehad maar ik vond de metalen Lebayle Jazz veel makkelijker en vrijer spelen. Dit was op tenor trouwens...

Offline JohnMartin

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 29 December 2005, 22:03:56 »
Quote from: "Anthony"
Ik heb een tijd geleden ook een OL 7* gehad maar ik vond de metalen Lebayle Jazz veel makkelijker en vrijer spelen. Dit was op tenor trouwens...