Author Topic: Kan iemand dit hier?  (Read 28286 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
Re: Kan iemand dit hier?
« Reply #15 on: 28 September 2013, 15:54:05 »
For what it's worth, ik heb Parker nooit kunnen waarderen..

En Maceo ?
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Maceo

• Member
  • *
« Reply #16 on: 28 September 2013, 17:10:34 »
Ik hoop dat ie mij wel kan waarderen, maar ik ben er bang voor ;D
Maar als het over Charlie gaat, dan ben ik benieuwd naar de redenen waarom iemand Charlie niet kan waarderen.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #17 on: 29 September 2013, 00:05:17 »
Dat heb ik met saxofonisten die meer gaan voor het uitmelken van accoorden en de grenzen van ritmiek zonder een sound waar ik van hou.
Coltrane, Parker.. Te technisch.... briljant, maar niet voor mij

Ik herken het genie maar hoef er niet van te houden

Maceo, Adderley.... Heerlijk

Kind of blue... Coltrane soleert, daarna neemt Canonball het over en draait cirkels om hem heen (in mijn ogen, anderen zijn het daar niet mee eens)

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #18 on: 29 September 2013, 11:24:46 »
Heb ik het met anderen ook weleens over. Het is idd niet voor iedereen. Ik vind het mooi hoe Coltrane een accoord of idee (denk aan: One down one up, a love supreme, creation, my favorite things en andere dingen) helemaal uitbuitte (of uitmelken haha). Gewoon telkens weer net iets anders doen. Ineens komt er een melodietje tevoorschijn die hetzelfde is of lijkt op waar hij toen mee bezig was. Na een kwartier luisteren heb je gewoon ontzettend veel gehoord door telkens die net iets andere uitgangen.
Zulke dingen vind ik mooi, en ook interessant. Het klopt telkens weer en het is gespeeld door iemand die zijn muziektheorie op orde had.

Ik vind de vergelijking van de Tamil muziek met Parker niet opgaan, maar idd geen makkelijke muziek. Sommige mensen zijn gauw op de tenen getrapt als je aan hun idool komt.
Ik vond de shreds keileuk, en ook Coltrane die Tequila speelde zgn.
Wel heb ik hier mijn vragen bij, maar als deze man gelukkig wordt door dit te doen moet ie dat vooral zelf weten.