Main Menu

Kan iemand dit hier?

Started by SaxKlaas, 17 August 2013, 13:19:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SaxKlaas

Dit is werkelijk ongelooflijk, Parker is hier niets bij.

https://www.youtube.com/watch?v=dXTR0N4AYtY

Groetjes, Klaas
King Cleveland Altosax '63, Yamaha 211 Flute '04

Penningh

Ik weet niet waarom maar als ik zo iets hoor krijg ik altijd de neiging mijn saxen maar op Marktplaats te zetten.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Arn0

Ik ben heel blij dat ik dat niet kan.

SaxKlaas

Hahaha, het is wel knap, maar beeldschoon? Daarmee moet je eens op een jamsessie mee aanzetten!

JR

Ik vind 't wel wat!  En op een jamsessie gaan tenminste dan alle oren weer een keer open :D
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Maceo

Quote from: SaxKlaas on 17 August 2013, 13:19:58
Dit is werkelijk ongelooflijk, Parker is hier niets bij.

https://www.youtube.com/watch?v=dXTR0N4AYtY

Groetjes, Klaas

Welke Parker bedoel je eigenlijk?

DaKnoodle

Ik hoop niet dat ie Charlie Parker bedoelt want dit is leuk maar niet spectaculair, ronduit ordinair!
A: Selmer SA80II T: Santoni B: Selmer SA80II

KoenD

Ik denk niet dat er nog veel vogels in zijn tuin wonen.

DaKnoodle

A: Selmer SA80II T: Santoni B: Selmer SA80II

Maceo

Jammer dat topicstarter niet meer reageert.
Dan kan hij uitleggen wat er zo goed is aan zijn filmpje, en welke Parker hij nou bedoeld.
Ben  het eens met bovenstaande reactie,,,ronduit ordinair.

Zoot

vóór je dit kunt kun je al aardig op een sax toeteren lijkt me........ 
"k wou dat ik het kon     :P :P

Pieter

Ben het met je eens Zoot.
Ik snap al dat geoordeel ook niet. Of deze muziek goed uitgevoerd is weet ik niet, ik ben thuis in tamil muziek. Ik hoor wel dat de souplesse waarmee er een en ander op die sax gedaan wordt groter is dan je van de eerste de beste amateur kunt verwachten. Muziek uit een andere cultuur ordinair noemen vind ik verwerpelijk.
Misschien wordt de vergelijking met Charlie Parker ordinair genoemd, maar die vergelijking geeft het niveau van de poster weer, tenminste wanneer hij dit serieus bedoeld. Het zou ook nog cynisch bedoeld kunnen zijn, maar naar mijn mening slaat hij ook dan de plank mis. Ik vind niets ongeloofelijk aan deze muziek en voor zover ik weet speelde charlie geen tamil muziek. Ik denk overigens dat wanneer hij dat gewild had, het niet zo'n probleem voor hem geweest zou zijn.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

SaxKlaas

Sorry mensen, ik ben alweer even niet op dit forum geweest.
De vergelijking met Charlie Parker bedoel ik ver van serieus, dus niet serieus opvatten, héh mensen?  :-\
Ik bedoelde dat meer als grapje hoor! En natuurlijk is Parker niet slechter dan deze man.
Ik vindt het indrukwekkend om eens een saxofoon te horen uit de Indiasche cultuur, ik vindt het best knap en absoluut niet lelijk.
Toen ik dit hoorde, dacht ik van "dit moeten de anderen horen op het saxforum, vinden ze vast leuk".
Of had ik dat mis?

Groetjes, Klaas

the martin

For what it's worth, ik heb Parker nooit kunnen waarderen..

SaxKlaas

Ach...Gelukkig is dit een forum, en Mogen we er zolang over discussiëren als we willen  ;).