Author Topic: Veiling van mondstukken t/m 18 december  (Read 2555 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
Veiling van mondstukken t/m 18 december
« on: 17 December 2013, 20:39:26 »
Beste forumleden,

Ik wijs jullie op een veiling van diverse saxofoonmondstukken, afkomstig uit het faillissement van Staffhorst Muziek. Zie https://www.bva-auctions.com/auction/index/9381 onder kavelcategoriën | Instrumenten toebehoren. Het betreft mondstukken van Meyer, Otto Link, Berg Larsen, Vandoren en Selmer. Ik ben naar de kijkdag geweest en de meeste exemplaren zijn nieuw (met name de ebonieten Meyers zitten nog in plastic) of als nieuw (met name de Otto Links). Ik heb uit een eerdere veiling wat Meyer en Otto Link mondstukken gekocht, en ben er erg mee in m'n sas.
Bedenk je wel dat er 41% opgeld en BTW bijkomt en je natuurlijk niet meer kunt uitproberen.
Afgaande op wat er zoal op Marktplaats wordt aangeboden is er bij vorige veilingen flink ingeslagen en wordt er nu een leuke winst gemaakt. Je kunt dus ook eens kijken of er op Marktplaats iets van je gading is.
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Offline Coen

• Member
  • *
Re: Veiling van mondstukken t/m 18 december
« Reply #1 on: 17 December 2013, 20:52:37 »
Ik hud ze al een paar dagen in de gaten. Er zijn helaas al de nodige personen die het niet snappen; ze zijn al een tijdje tegen elkaar aan het opbieden waardoor de prijzen oplopen...
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Offline Coen

• Member
  • *
« Reply #2 on: 17 December 2013, 21:09:46 »
En ja hoor, met BTW en veilingkosten betaalt iemand gewoon weer meer dan dat hij bij een erkende saxofoonwinkel hoeft te betalen  :(
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Offline Laatbloeier

• Member
  • *
« Reply #3 on: 17 December 2013, 21:59:21 »
En ja hoor, met BTW en veilingkosten betaalt iemand gewoon weer meer dan dat hij bij een erkende saxofoonwinkel hoeft te betalen  :(

O, in een vorige veiling ging een oude Yamaha tenor - ik meen een YTS-23 of een YTS-25 - weg voor ruim 900 euri. Zelfs voor een erg mooi exemplaar vind ik dat veel geld. Dat neemt niet weg dat je ook bij dit soort veilingen soms koopjes tegenkomt.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #4 on: 18 December 2013, 19:13:48 »
Maar als je je limiet weet kan je een prima koop doen.

Ik kocht een nieuw Meyer ML 6 voor Alt voor onder de €80 ,
-
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Laatbloeier

• Member
  • *
« Reply #5 on: 18 December 2013, 21:16:36 »
Maar als je je limiet weet kan je een prima koop doen.

Ik kocht een nieuw Meyer ML 6 voor Alt voor onder de €80

Helemaal mee eens. Dankzij die limiet vis ik deze keer achter het net en zal ik op een andere manier een Otto Link voor m'n alt moeten vinden. Veel plezier met je Meyer ML!

Offline Coen

• Member
  • *
« Reply #6 on: 18 December 2013, 21:55:12 »
De metalen Otto Links 6 en 7 gingen er vanavond ook weer uit voor bedragen ruim boven de € 100. Bij bv.Saxpoint haal ik een goede gebruikte voor minder.
Maar als je een goede deal kunt maken, top!