Author Topic: Het 2013/2014 topic :)  (Read 33154 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
Het 2013/2014 topic :)
« on: 31 December 2013, 08:24:08 »
Het jaar is - in mijn beleving - heeeeeeel snel voorbij gegaan. En nu, met nog 1 dag te gaan, begint 2014. Ook een jaar waarin het forum 10 jaar bestaat. 4 April om precies te zijn.
Terugkijkend op 2013 is er best veel gebeurd. Nieuwe baan, verhuisd en helaas door drukte veel te weinig gespeeld. Vooral dat laatste mis ik steeds meer en meer.

Mijn voornemens voor het nieuwe jaar is om de sax weer op te pakken en hard te gaan oefenen :)

Voor iedereen wens ik veel geluk, gezondheid en een te gek muzikaal 2014 toe!

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: Het 2013/2014 topic :)
« Reply #1 on: 31 December 2013, 08:29:48 »
2013 gaat bij mij de annalen in als een "iets" minder jaar
2014 kan alleen maar beter worden

Maar de muziek heeft er niet onder geleden, lekker door gaan.

Tony dank voor de goede zorgen. En ik ben blij dat ik sinds dec 1994 onderdeel uit mag maken van deze community

Ik wens iedereen een heerlijke jaarwisseling en een geweldig 2014 and beyond
Keep on honking

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #2 on: 31 December 2013, 09:33:26 »
Hoewel mijn bezoekfrequentie " te wensen over laat", heeft dit forum nog steeds een speciale plaats in mijn digitale bezigheden. Muzikaal gezien moet ik mij opnieuw "uitvinden": ben uit de band gestapt en weet nog niet in detail waar ik op af koers, maar 't zal wel meer zingen worden. Gelukkig houdt mijn Holton mij wel scherp wat saxen betreft....
Tony, weer bedankt voor "het geven van gelegenheid": prima forum!

Iedereen een geweldig en gezond 2014 en denk erom: GENIET!!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Coen

• Member
  • *
« Reply #3 on: 31 December 2013, 12:22:29 »
2013 is qua sax een heel bijzonder jaar voor mij; het is het jaar waarin im eindelijk ben begonnen! Mooie sax gevonden bij Saxpoint, goede docente gevonden, en enthousiast gestart.
Nu, op de drempel van 2014, ben ik nog even enthousiast als bijna een jaar geleden. Ik ben op de Saxforum dag in Utrecht geweest, heb het Saxevent in Deventer bezocht, en ben de eerste keer naar de jazz voor beginners sessie hier in Soest geweest. Onlangs heb ik een pracht van een mondstuk aangeschaft, en momenteel oefen ik 4x per dag. Het is erg rustig qua werk deze twee weken...
2014 wordt een jaar van doorgaan, beter worden. Af en toe een groepsles, ik ben ingeschreven voor 2 workshops bij Floor Wittink, en wil in de zomer ook nog een workshop doen. Mijn vraag nu is hoe ik verder kom.
Ik ben bezig met theorie en ben de majeur toonladders t/m 4 voortekens aan het oefenen. Ik probeer eenvoudige wijsjes op gehoor te spelen, maar dat valt niet mee. Ik moet echt gaan tellen en wil in staat zijn onbekende nummers van bladmuziek te spelen, want dat lukt ook niet of nauwelijks.
Kortom, ik wil weer eens teveel te snel, maar dat tekent wel mijn enthousiasme! Ik heb dus zin in 2014!
Met het forum ben ik erg blij, dus ook van mij veel dank aan Tony en de anderen die hier zorg voor dragen.

Ik wens jullie allemaal een gezond, gelukkig en muzikaal jaar, en wie weet tot ziens op het forum event of bij een andere muzikale gelegenheid.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Offline Wolflady

• Member
  • *
« Reply #4 on: 31 December 2013, 13:54:48 »
Voor mij was 2013 een moeilijk jaar, het eerste jaar zonder mijn moeder, en dat deed pijn.
Ik kreeg wel dit jaar een tenor saxofoon erbij, en volgend jaar begin ik bij een zatte harmonie te spelen.
De saxofoon heeft dit jaar toch wel effe geleden onder mijn niet goed in het vel voelen, maar sinds dat
ik weer goed bezig ben geeft het me zeer veel.

Ik wens een ieder hier een gezond en gelukkig, maar vooral een muzikaal 2014, goede roetsj iedereen
Beginner Sopraansaxofoon

Offline Penningh

• Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
« Reply #5 on: 31 December 2013, 14:00:00 »
Ik doe pas mee sinds april 2010.
Mijn reactiegemiddelde is vrij laag.
Wel kijk ik iedere dag naar nieuwe berichten.
Ik wens iedereen een goede jaarwisseling en een heel goed 2014.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #6 on: 31 December 2013, 14:22:38 »
2013 is een prima saxofoonjaar, de rest was minder.
Maar ja, genoeg rieten in voorraad om de komende decennia mee door te komen.
Een prachtig sopraanmondstuk gekocht waardoor ik geheel ongepland begonnen ben met het spelen van sopraan en het is niet eens erg vals.
Een King Zephyr bariton opnieuw gepolsterd met houten polsters. Die heeft nu een heel ouderwetsch geluid dat ik ga gebruiken in een duo met een gitarist volgend jaar.
Het forum was een mooi klankbord voor mijn DIY projecten, bedankt Tony.
Ik wens iedereen een mooi 2014

8) 8) 8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Huibo

• Member
  • *
« Reply #7 on: 31 December 2013, 21:57:41 »
Was de wereld maar zo harmonieus als een orkest :)
Iedereen een zeer muzikaal nieuwjaar gewenst waarin iedereen zichzelf kan ontwikkelen en verbeteren (als die dat wil).
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Zoot

• Guest
« Reply #8 on: 31 December 2013, 21:58:13 »
ik zag het allemaal al voorbij komen, 2013 te weinig getoeterd, niet zo goed in je vel, het jaar vloog om, te weinig gereageerd hiero, te (veel ) druk.........   Moge 2014 brengen wat je er van hoopt.

:-* ZoOT ( moderator )

ik biedt aan: Folle lok en seine yn it nije jier! voor wie het maar hebben wil,,..........  eventueel nog een: Veul hail en zeeg'n int nije joar.       :P

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
« Reply #9 on: 15 January 2014, 07:56:06 »
Zie nu pas dit topic...
Bij deze dan (veel te laat) mijn bijdrage:

Eind 2012 viel mijn band uit elkaar, dus begon ik 2013 bandeloos. Zoektocht om een passende band te vinden resulteerde in 2 bands die eveneens stopten toen ik erbij kwam :-s en enkele bands die het toch met niet waren voor mij. Toen maar gestort op jam sessies (m.n. In Den Haag) om mijn improvisatie skills te verbeteren en thuis wat improvisatie cursusjes online gevolgd. En zie daar, een telefoontje van een trompettist. Zijn soulband zoekt een tenorsaxofonist. Veel voor mij bekende nummers, dus met tenor en bari naar auditie. Het klikt eigenlijk meteen van beide kanten en nu ben ik alweer zo'n 9 maanden lid van soul band The Shakers :-). Wel in oktober nog een wissel gehad qua zangeres (dus spannend of de band wel zou blijven bestaan), maar dat bleek achteraf heel positief te hebben uitgepakt.
Nu druk bezig met repertoire uitbreiding om in 2014 weer te vele malen te kunnen knallen :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #10 on: 15 January 2014, 11:15:27 »
Zo'n soulband is GEWELDIG spelen Niesten..
Have fun

En ja, een wisseling hoeft niet gelijk te betekenen dat het minder wordt..

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #11 on: 15 January 2014, 15:29:14 »
Gefeliciteerd met de soulband, prachtige muziek voor bariton.

De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #12 on: 17 January 2014, 18:19:02 »
Klinkt goed!  Hou ons op de hoogte van gigs and so on  ;D
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"