Author Topic: Opnemen met smartphone....  (Read 15688 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Danny

• Newbie
  • *
Opnemen met smartphone....
« on: 19 January 2014, 18:28:48 »
Hoi Iedereen,

Na veel gevloek, verwensingen naar mijn sax toe enz.... is de kat uit de mouw gekomen....als ik wat speelde nam ik het telkensmale op met mijn smartphone..allemaal goed en wel, maar als ik het afspeelde klonk het zo vals als een kat, mijn vrouw zei telkens van "ik hoor geen valse noot" hoe kom je er bij? nou moet ik eerlijk zeggen, ben nog een beginner...maar idd, wat blijkt...als je het rechtstreeks laat afspelen op de smartphone is het megavals...tot je het beluistert met een koptelefoon,...niet meer vals...gek genoeg.
Nu toch even uitkijken naar een degelijk apparaat om op te nemen, ik kan het uiteraart met de pc, maar wil de buren niet tot last zijn, dus, pc is geen optie....
Iemand suggestie's voor een betaalbaar apparaat?

mvg

Danny

Arn0

• Guest
Re: Opnemen met smartphone....
« Reply #1 on: 19 January 2014, 20:38:23 »
Maar als het goed begrijp zit het probleem hem niet zozeer in het opnemen, maar in het afspelen?

KoenD

• Guest
« Reply #2 on: 19 January 2014, 20:50:06 »
Welk budget valt er onder "betaalbaar" ?

Mocht je over een Iphone of Ipad beschikken kan ik u ten zeerste de Roland app aanraden, bovendien gratis:
https://itunes.apple.com/us/app/air-recorder/id518996624?mt=8

Offline Danny

• Newbie
  • *
« Reply #3 on: 20 January 2014, 07:13:56 »
@ Arno,
Dit klopt idd, als ik het ding gewoon laat afspelen....klinkt echt niet goed,
@ Koen, bedankt voor de tip, zal deze app eens op mijn iphone zwieren,

Mvg

Danny

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #4 on: 20 January 2014, 15:45:01 »
Anders kun je denken over de aanschaf van een "Zoom" recorder; zijn er in soorten/maten/prijsklassen.
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Zoot

• Guest
« Reply #5 on: 20 January 2014, 23:54:14 »
Anders kun je denken over de aanschaf van een "Zoom" recorder; zijn er in soorten/maten/prijsklassen.

Hahaha,........ dát woord zocht ik,.....    invisible ( laatst actief april v o r i g   jaar,...  eh eh? ) was er altijd vol van,...  én altijd en overal opnames aan het maken.........     :)

KoenD

• Guest
« Reply #6 on: 21 January 2014, 18:58:33 »
Je kan ook al externe micro's aansluiten op je iphone. Tascam heeft er eentje. In combinatie met een goeie app wordt je iPhone een Zoom recorder.  Prijs: 75 euro.

Offline Coen

• Member
  • *
« Reply #7 on: 21 January 2014, 21:38:49 »
Kent iemand vergelijkbare oplossingen voor de Android wereld?
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.