Main Menu

Niet echt nieuw....

Started by deHerbergier, 22 January 2014, 09:18:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deHerbergier

Ook al ben ik niet echt nieuw, toch hier een berichtje:

Na een lange tijd ben ik weer terug op het saxforum. Na een tijdje meelezen, hoop ik nu weer wat meer mee te praten.

Voor degene die mij niet van 'vroeger' kennen. Ik begon in 2008 met saxofoon spelen. Eerst op tenor, na 2 maanden op sopraan. Na een paar jaar grondige kennismaking met de sopraansax binnen de harmonie, speel ik nu in wisselende samenstellingen (w.o. het saxkwartet 'The Sax Family' https://www.facebook.com/thesaxfamily) vooral kerkmuziek en klassiek.

Naast de sopraan heb ik vaak wat anders geprobeerd, tenor en alt, maar die vielen om verschillende redenen vaak weer af. Niet dat ik dat niet blijf proberen, nu speel ik ook - voorzichtig - weer wat alt. ;)

Zoot

Quote from: deHerbergier on 22 January 2014, 09:18:42
Ook al ben ik niet echt nieuw, toch hier een berichtje:
Quote from: deHerbergier on 06 February 2008, 07:00:15
Ik ben dus deHerbergier, 36 jaar oud, speelde (zoals vrijwel iedereen) vroeger blokfluit. Nog steeds vind ik dat een leuk instrument, en bespeel ik het graag. Daarnaast wil ik nog weleens wat proberen op de Ocarina en de Djembé. Vanaf volgende week hoop ik te beginnen in de plaatselijke harmonie met de tenorsax. Het instrument heb ik al eerder geprobeerd, en ik vond het erg mooi. We gaan het zien. <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

maar je oude log-in deed het niet meer,........  :P of eh wachtwoord vergéten....   ::)

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

MMonroe

Van harte welkom terug

Sent from my iPad using Tapatalk
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

drietenor

De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Laatbloeier

Welkom terug op dit prachtige forum!

Je hebt een erg mooie sopraan. Het zal lastig worden om een alt te vinden die dat niveau haalt. Ik neem aan dat je deze Yana hebt gezien: http://link.marktplaats.nl/762451385. Drie maanden gebruikt in 8 jaar bezit - klinkt als een "kastplantje".
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Zoot

deHerbergier

Quote from: JelleKooi on 22 January 2014, 18:52:57

Je hebt een erg mooie sopraan. Het zal lastig worden om een alt te vinden die dat niveau haalt. Ik neem aan dat je deze Yana hebt gezien: http://link.marktplaats.nl/762451385. Drie maanden gebruikt in 8 jaar bezit - klinkt als een "kastplantje".

Dank je voor het compliment. Hij bevalt ook prima, al jaren. :)

Dat niveau is wel te vinden. Een Yanagisawa A901 komt dicht in de buurt (tenminste die ik recent geprobeerd heb).
Ik had die advertentie nog niet gezien (heb tot nu toe gezocht in een radius van 30km rondom mijn woonplaats). Hoewel ik het liefst een Yanagisawa zou willen, valt het ietwat buiten mijn budget. Eerst maar een tijdje op wat goedkopers (2e hands Yamaha of zo) blazen en intussentijd wat sparen voor een A901. :)

deHerbergier

Quote from: Zoot on 23 January 2014, 00:05:29
klinkt als een "kastplantje".
:-[ enne dat klinkt als?  ???

Dat vroeg ik mij ook af ja. :)

Tja... nee Zoot mijn inlog deed het nog hoor. Maar ik kwam er gewoon niet toe. Tijdje weinig sax gespeelt en andere dingen gedaan.

deHerbergier

Quote from: deHerbergier on 23 January 2014, 08:36:43

Eerst maar een tijdje op wat goedkopers (2e hands Yamaha of zo) blazen en intussentijd wat sparen voor een A901. :)

Dat 'goedkopers' heb ik gisteravond gevonden. Een Yas 23. Klonk naar mijn bescheiden mening erg mooi en voorlopig meer dan voldoende voor mij. Eerst even na laten kijken. Het bes plateau had een opdoffer gehad...

Laatbloeier

Quote from: deHerbergier on 24 January 2014, 07:42:44
Dat 'goedkopers' heb ik gisteravond gevonden. Een Yas 23. Klonk naar mijn bescheiden mening erg mooi en voorlopig meer dan voldoende voor mij. Eerst even na laten kijken. Het bes plateau had een opdoffer gehad...

Met een "kastplantje" bedoel ik een "kasplantje" dat optimale zorg heeft gehad, namelijk een die in de kast is gelegd om er na jaren weer eens uit te komen. 'n Beetje olie, kurkje goed invetten, polsters nakijken en gaan! Zo kocht ik ooit een Yamaha YTS-23 die een week of wat (!!!) gebruikt was en daarna een jaar of 10, 15 in de kast heeft gelegen. Als nieuw dus!

Jouw keuze voor een Yamaha YAS-23 kan ik me zeer goed voorstellen. Zolang mijn SML in revisie is speel ik daar ook op, en zeker gelet op de prijs die je voor zo'n instrument betaalt vind ik het een verrassend fijne alt. Jammer van het Bb-plateau, maar daar weet de reparateur vast raad mee. Daarna veel plezier ermee!
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

nessie

deHerbergier

Het bes plateau hebben we zelf even naar gekeken en de rest is door de reparateur gedaan.  Hij speelt weer als een zonnetje.  :)

johanj

Ha Herbergier, welkom terug. Doen we binnenkort vergelijkend warenonderzoek YAS versus Chinees versus ouwe Duitser. Je hebt vast al een prettig mondstuk zo te zien.
T: YTS61s T-deco: Coeusnon 1899. Martin Committee III
A: Keilwerth Toneking -1961; 
S: yanagisawa s900;

deHerbergier

Quote from: johanj on 27 January 2014, 17:10:49
Ha Herbergier, welkom terug. Doen we binnenkort vergelijkend warenonderzoek YAS versus Chinees versus ouwe Duitser. Je hebt vast al een prettig mondstuk zo te zien.

Dat doen we zeker :).... Alleen dat prettige mondstuk blijft toch nog even liggen (ik neem tenminste aan dat je het over Meyer heb), om de één of andere reden heb ik een beter gevoel bij het yanagisawa mondstuk. (Maar dat is niet van mij, alleen te leen, dus ik zal toch moeten gaan wennen aan Meyer.. :) )