Author Topic: Yanagisawa A901 alt  (Read 3190 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
Yanagisawa A901 alt
« on: 01 February 2014, 15:20:34 »
Sh**, sh**, sh**. Vandaag ruim 300 kilometer in de auto gezeten om een Yanagisawa tenor te bekijken. Dat bleek dus een alt te zijn. Ik heb 'm toch bekeken in de hoop dat ik langs deze weg een ander forumlid er blij mee kan maken.

Serienummer 163xxx, dus als ik mij niet vergis een A901 uit 1990. Goudgelakt. Lak nog grotendeels aanwezig, maar wel wat corrosie in de beker en op enkele andere plaatsen. Hoegenaamd geen deuken, geen zichtbaar herstelwerk gedaan. Polsters zagen er redelijk tot goed uit. Applicatuur loopt soepel. Speelt goed, klinkt als een klok, alleen de lage B en Bb kreeg ik er niet uit (maar ik moest 't met een stokoud rietje doen - had uiteraard een mondstuk en riet voor tenor bij me). Een beurt lijkt me nodig, waarbij ik ook de kurk (nu wat krap) zou laten vervangen.

Wordt aangeboden met koffer en Selmer C* mondstuk. De vraagprijs bedraagt € 550, wat mij gelet op het gebodene heel redelijk lijkt. Er is hoegenaamd geen onderhandelingsruimte. Ophalen in de buurt van Harlingen - de verkoper is ook bereid om de sax op te sturen. Stuur me een persoonlijk bericht als je belangstelling hebt, dan breng ik je met de aanbieder in contact.
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Offline Penningh

• Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
Re: Yanagisawa A901 alt
« Reply #1 on: 02 February 2014, 10:39:49 »
Ik dacht dat de yani's uit 90/91 nog van het type 900 waren.
Volgens de lijst is mijn yani uit 91 een A900.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
Re: Yanagisawa A901 alt
« Reply #2 on: 04 February 2014, 15:17:47 »
Ik dacht dat de yani's uit 90/91 nog van het type 900 waren.
Volgens de lijst is mijn yani uit 91 een A900.

Dat is heel wel mogelijk. Saxpics (http://www.saxpics.com/?v=man&manID=21) maakt geen onderscheid tussen de 900 en de 901 en noemt alleen de 901.

Hoe dan ook: jammer dat het geen tenor was want hij klinkt als een klok en ligt erg prettig in de hand. De advertentie staat niet meer op Marktplaats dus ik veronderstel dat er een blije koper is gevonden. Terecht ...
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.