Main Menu

Nieuw hier

Started by baszos, 02 March 2014, 16:00:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

baszos

Zal mij even kort voorstellen,

Ik ben Bas, 29 jaar en woonachtig in limburg.

Al een hele lange tijd niet meer musicaal, maar wel altijd geweest.

Op de basisschool begonnen met klarinet spelen, met het vooruitzicht op het spelen van een sax.
Na ongveer een jaar mocht ik op een altsax beginnen, wat ik een jaartje of  8 heb gedaan.
Altijd muziekles gehad, bij een harmonie gespeelt, school orkesten, solistenconcours mee gedaan etc etc
Daarna bij de harmonie gestopt, en na een fanfare gegaan, waar ik nog een kleine 2 jaar tenorsax heb gespeelt.
En door een ongeluk tijdelijk moeten stoppen, wat tevens ook een 'smoes' was om ook bij de fanfare weg te gaan, mede omdat ik ook het soort muziek moe was etc etc

Nu, meer dan 10 jaar later zou ik toch graag weer een eigen sax hebben, en tot nu toe trek ik meer na een altsax.

Wil het eigenlijk alleen voor thuis, en met name het spelen van popsongs, en andere moderne muziek.

Hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen, en informatie, over de aanschaf van een sax.

Gr Bas

MMonroe

Van harte welkom Bas!

Sent from my iPad using Tapatalk
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

Zoot

Quote from: baszos on 02 March 2014, 16:00:55
Hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen, en informatie, over de aanschaf van een sax.

ojee,... weet  :P wat je vraagt  ???
veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

Coen

Welkom Bas :-)
Hulp en informatie over de aanschaf van een altsax, dat moet hier lukken. Maar, je hebt de nodige ervaring, dus je weet wellicht al het een en ander. Daarom, wat wil je weten?
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

baszos

De ervaring is al enige jaren geleden, dus ben benieuwd of ik er nog iets van kan haha

Wil eigenlijk weten wat verstandig is om aan te schaffen, hoeft niet meteen een heel duur ding te zijn, maar wil namelijk ook geen rommel kopen ;)

Zat zelf al een beetje te kijken na een jupiter, die zijn 2dehands leuk betaalbaar.
Of echt een afrader?

Heb vroeger zelf selmer en jupiter gespeeld, maar te  lang geleden om er nog over te oordelen hoe dat was.

Laatbloeier

Welkom op dit machtige forum, Bas!

Jupiter maakt geen rommel. Mijn eerste tenorsax was een Jupiter, en die deed z'n werk keurig. Als je veel sax voor weinig geld zoekt kun je ook eens kijken naar een wat oudere Yamaha zoals de YAS-23 of de YAS-25. Die worden vaak voor 300 tot 500 euro aangeboden op Marktplaats, en daar zitten exemplaren bij die weinig gebruikt zijn zoals deze: http://link.marktplaats.nl/m779799111.
Als je bereid bent om iets meer uit te geven zou ik zeker eens een oude Amerikaan uitproberen, bijvoorbeeld een Buescher.

Nou ja, wat het ook wordt: heel veel speelplezier!
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"