Je moet nooit antwoorden voor iemand anders, ik weet het, en toch probeer ik het..
Als je "Projectie" vertaald naar "beter door het totaal geluid heen komen" en dat combineert met zijn stelling dat "de feedback van de monitoring de boventonen meer versterkt" klopt het wel.
Ik neem aan dat Drietenor bedoelt dat als je versterkt speelt, en via een monitor speaker het geluid teruggekoppeld krijgt, dit geluid ook door de microfoon opgepakt wordt en dus invloed heeft op het totaal geluid.
Ik kan hier niet van mee praten, is mij niet opgevallen. Maarrrrr... Ik heb dan ook geen idee hoe ik uitversterkt klink, en hoop dan ook altijd maar dat er iemand achter de schuiven staat die verstand van zaken heeft.
En wat betreft het eeuwige gevecht met de schreeuwende gitaren. Dat win je niet, die jongens (en meisjes) draaien tijdens een optreden altijd weer de volumeknop verder open.
Binnen onze band hebben we dit "opgelost" doormiddel van een zelf samengesteld in-ear systeem mbv een een Yam-hub (Greenroom meen ik)
Tijdens repetities spelen we voor de band gewoon akoestisch maar gebruiken we onze microfoons wel richting de yamhub.
Met optredens gaat de microfoon de PA in maar kijgen we per speler een lijn terug die we weer in de yamhub stoppen.
Middels in-ear-oortjes krijgen we dan het geluid terug.
Goedkope manier van in-ear en een best goede manier voor het beschermen van je gehoor.
Het is dan aan de geluidstechnicus om de blazers op een juiste manier in het totaalbeeld van het geluid te krijgen.
En dan nog even die OL 10*.. (Je lijkt Hans Dulfer wel

)
Klank is persoonlijk, en waarschijnlijk krijg jij er een geweldige sound uit, maar naar mijn idee krijg je daarmee alleen een groter volume maar blijf je een (redelijk warme) klank houden met (relatief) weinig boventonen..
Die boventonen zorgen er nou juist voor dat je beter "door de totaal klank heen prikt".
Vandaar ook dat rockspelers vaak kiezen voor hoogdrempelige rockmondstukken (Zeg maar de Dukoff D's en afgeleiden daar van)