Author Topic: Selmer SA80 serie II  (Read 18711 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Pieter

• Member
  • *
Re: Selmer SA80 serie II
« Reply #15 on: 02 August 2014, 12:50:05 »
Hahah ja, in de grond is dat waar, maar wat is een slechte speler? Beetje foute woordkeus van mij...
Dat vindt ik niet iemand die nog maar weinig kan maar zich wel aan het ontwikkelen is. daarbij hoort een goede docent een leerling zich bewust te laten worden van "geluidszaken" en een leerling die zich daaraan overgeeft is dan ook meestal iemand die oefent en zich juist gestimuleerd voelt door een goed geluid. Maar nogmaals, de leeftijd van een leerling speelt hierbij een grote rol. Jonge kinderen worden vaker door andere zaken getriggerd.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #16 on: 02 August 2014, 15:21:28 »
Klopt, leren is voor iedereen anders en hoe vroeger je begint met muziek hoe makkelijker.
Vooral de hormonale overgang in de pubertijd is een uitdaging voor heel wat leraren
Laatst zag ik nog een vier?jarige in zuid korea op trompet, maar goed ik dwaal wat af.

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/lz9Fwi9DadY?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen="true"></iframe>

Het intro speelt ze niet.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
« Reply #17 on: 03 August 2014, 11:57:02 »
Ik heb al een poosje een verzilverde Mark VI tenor en ben altijd als een kind zo blij geweest met dat instrument. Tja, en toen ... kwam er een eveneens verzilverde SA80 Series II tenor op mijn pad. Ik heb hem gekocht als 2e instrument voor gebruik bij evenementen waar de kans op schade of verlies wat groter is. Saxpoint heeft hem voortreffelijk gereviseerd, dus nu staat de SA80 naast de Mark VI.

Ik kan beamen dat de intonatie van mijn SA80 Series II uitdagender is dan die van m'n Mark VI, maar kan me goed voorstellen dat je ook zo'n combi kunt vinden waarbij de SA80 het juist beter doet. Verder kan ik maar een nadeel van de SA80 noemen: je legt hem niet meer weg, dus "ik kom zo" betekent in de praktijk "binnen een half uur zie je me niet (en dan neem ik de koude koffie op de koop toe)".

In dezelfde prijsklasse zit de Yamaha YTS-62, en die ken ik ook vrij goed. Ik vind zowel de SA80 Series II als de YTS-62 bijzonder fijne saxofoons. Ik ben nu op zoek naar een betere bari. Het feit dat ik een Yamaha YBS-62 en een Selmer SA80 Series II bari wil uitproberen zegt waarschijnlijk genoeg ....

Veel plezier bij je zoektocht - ik ben benieuwd wat het wordt!
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.