Author Topic: Vers...  (Read 9343 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Nicky...

• Newbie
  • *
Vers...
« on: 09 November 2014, 22:47:33 »
Hallo,

Ook ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Nicole, 26 zomers jong en woonachtig in Enschede. 1,5 jaar geleden heb ik besloten om niet meer weg te dromen bij het zien van een Sax. Maar deze ook echt te gaan bespelen, na een korte kennismaking was ik er snel aan uit het moest een Tenoor worden!
Op de basisschool wel wat met een blokfluit aan geklungeld, maar nooit serieus geweest. Nu ik merk dat het bespelen van de sax. Mij behalve heel veel plezier ook heel veel ontspanning geeft en daarmee ook zeer veel motivatie om maar steeds beter te worden, kwam ik er achter dat ik zo nu en dan toch ook wel met vragen zat. Vandaar dan ook mijn aanmelding.
Uiteraard heb ik les (vind namelijk zelf dat je bij het bespelen van een instrument je ook de goede begeleiding moet krijgen), mijn struikelblok is daar vaak nog het durven. Het durven maken van fouten om daardoor juist beter te kunnen worden.
Maar goed, ik hoop hier vooral veel ervaringen en kennis op te doen daar naast is het natuurlijk gewoon leuk om mensen te spreken met een gezamenlijke hobby...
Dus dat...is mijn "verhaal".  :)

Groeten Nicole

Zoot

• Guest
Re: Vers...
« Reply #1 on: 09 November 2014, 22:55:16 »
mijn struikelblok is daar vaak nog het durven. Het durven maken van fouten om daardoor juist beter te kunnen worden.
    :) geen zorgen, dat wordt     ???    minder,.........     :-\   misschien...         ::)     ooit....  veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #2 on: 09 November 2014, 23:29:16 »
Hi Nicole, welkom bij deze club.

Een goede keuze de tenor, je hoeft alleen maar een sterke ademsteun op te bouwen, zodat je met de juiste houding van lichaam inclusief keel en lippen prachtige tonen kan ontlokken aan het stelsel van het perfect gesneden riet, een goed uitgekozen mondstuk en de door de 200 jaar geleden geboren Sax ontworpen contraptie met minstens 100 stelpunten.

Prima geschikt om van je fouten te kunnen leren.

8) 8) 8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Coen

• Member
  • *
« Reply #3 on: 10 November 2014, 07:01:30 »
Hi Nicole, zeer welkom bij de club! Als mede tenorspeler ben ik altijd heel benieuwd waarop jij speelt.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #4 on: 10 November 2014, 07:38:52 »
.... mijn struikelblok is daar vaak nog het durven. Het durven maken van fouten om daardoor juist beter te kunnen worden. ....

1,5 jaar bezig en je hier al bewust van. Hulde

Welkom

Offline MMonroe

• Member
  • *
« Reply #5 on: 10 November 2014, 13:46:28 »
Van harte welkom!
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

Offline Tripledad

• Newbie
  • *
  • Senior Geek
« Reply #6 on: 10 November 2014, 20:35:45 »
Ook namens mij, de nu één na nieuwste forumist hier, van harte welkom.
"Experience is what you get, when you don't get what you wanted"

YTS275 Selmer Solist C*, <del>Vandoren traditional 3</del> Vandoren ZZ 3,5

Offline Nicky...

• Newbie
  • *
« Reply #7 on: 16 November 2014, 21:15:41 »
... Als mede tenorspeler ben ik altijd heel benieuwd waarop jij speelt.

Volgends mij niets bijzonders... Maar voor mij uiteraard wel ;) het is een Jupiter L10810. Ja daar kom ik dan met m'n kennis, want het zei mij toen ik begon nog helemaal niets! En eigenlijk nog steeds niet. Maar het is een fijn ding om mee te beginnen (zo heb ik mij in ieder geval laten vertellen)...

Bedankt allemaal voor het welkom !

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #8 on: 19 November 2014, 12:59:58 »
En jij hebt geen zin om bij een gezellige muziekvereniging tenorsax te komen spelen, er zit namelijk een hele leuke in Enschede!!!
Welkom bij dit forum, speel nu sinds 2011 sax bij EVC in Enschede ;)