Main Menu

Hallo allemaal

Started by PieteRT, 23 November 2014, 19:59:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PieteRT

Mijn naam is pieter woldhuis, kom uit hoogezand, en heb mij vorige week een alt-sax gekocht. Nu moet ik maar gelijk met de billen bloot: ik kan geen noot spelen op een blaasinstrument laat staan een sax. Ik heb sinds mijn jeugd al wel een klik met saxofoons (vooral de bas-bariton) maar het kwam er nooit van, om het te proberen. Maar de lijn en de sound van een sax vind ik nog steeds geweldig, zodat ik toen ik op marktplaats een alt-sax zag staan een bod uitgebracht heb en deze werd notabene geaccepteerd. In eerste instantie was hij aangekocht om op een stander in de kamer te zetten maar nu ik hem toch heb , waarom er niet op spelen? Over de sax heb ik trouwens wel een paar vragen maar dat is meer voor een ander topic denk ik. Het gaat om een Amati Toneking met serienummer 19807. een oudje dus.

nou tot horens op dit forum en groetjes: Pieter
Alt :Amati Toneking (1947 High Pitch) Tenor : Keilwerth Toneking (1960)

drietenor

Welkom Pieter in deze club,

Het leren spelen van saxofoon is een heel nieuw avontuur.
Al een idee hoe je dat gaat aanpakken?

8) 8) 8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Jannaa

Veel plezier met deze sax!
Altsaxofoon Yanagiawa WO1; mondstukken Selmer S80 C*, Yamaha 4C en ESM 5*Alt Classic; rietbinder François Louis
Tenorsaxofoon Selmer 80 Super Action

Zoot

Quote from: PieteRT on 23 November 2014, 19:59:19
Mijn naam is Pieter Woldhuis, kom uit Hoogezand, ........

Hé,...... das hier om de hoek   ::)  veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)
Ps.... maaksmuziek   (www.maaksmuziek.nl)  je zou het hier eens kunnen bekijken   ???

PieteRT

Hallo Drietenor. Ik heb de sax net gekocht en wil hem eerst even laten nakijken of alles goed functioneert, en dan wil ik eerst zelf eventjes oefenen. Kom ik dan teveel problemen tegen, wil ik misschien een paar lesjes nemen. Hé Zoot welke hoek woon jij dan. misschien dat jij even een keer tijd hebt om te kijken? Bedankt voor jullie hartelijk welkom.

Gr. Pieter 8)

Zoot

Quote from: PieteRT on 24 November 2014, 12:23:11
Hallo Drietenor. Ik heb de sax net gekocht en wil hem eerst even laten nakijken of alles goed functioneert, ..... 
Janny Zuidbroek?

Hé Zoot welke hoek woon jij dan. misschien dat jij even een keer tijd hebt om te kijken?
Winschoten,.......  kijken kan ik wel.....   maar Janny kijkt beter    ::)   8)

Tripledad

Hallo Pieter,
Welkom hier! En veel plezier met de nieuwe hobby. Ik wil je zeker aanraden om wel les te nemen. Een foute techniek is heel snel aangeleerd, en moeilijk af te leren. Il speel zelf nu pas 3 maanden en ik was oorspronkelijk ook van plan om het op eigen houtje te doen. Er is heel veel via internet beschikbaar. Uiteindelijk op aanraden van mijn schoonbroer (musicus) tóch maar les genomen. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Wat ik geleerd heb, met de onmiddellijke feedback van een pro, had ik nooit in mij eentje kunnen doen. Het is niet moelijk om geluid uit een sax te krijgen, maar een dagelijkse strijd om goed te spelen (vrij naar Candy :) )
"Experience is what you get, when you don't get what you wanted"

YTS275 Selmer Solist C*, <del>Vandoren traditional 3</del> Vandoren ZZ 3,5

jupialto

Quote from: Zoot on 24 November 2014, 13:39:03
Hallo Drietenor. Ik heb de sax net gekocht en wil hem eerst even laten nakijken of alles goed functioneert, ..... 
Janny Zuidbroek?

Hé Zoot welke hoek woon jij dan. misschien dat jij even een keer tijd hebt om te kijken?
Winschoten,.......  kijken kan ik wel.....   maar Janny kijkt beter    ::)   8)

Maar eh,...voor Grunnegers onder mekaar valt toch wel een apart/eigen hoekje te regelen ? (nait te dicht bie 't daip komm)
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

PieteRT

Ik heb vanmiddag Hummel sax in Grunn gebeld. Restauratie van mijn sax zou rond de 700 euro kosten. Heb op marktplaats al saxofoons gezien ( Amati- gerestaureerd) voor 300 euro. Dus dat wordt eventjes doorsparen. De sax die ik nu heb stamt uit 1945 en krijgt een mooi plekje in de kamer. Zeg Zoot, die Janny, bedoel je daarmee Jannaa die hierboven ook al gereageerd heeft? Ik word trouwens steeds enthousiaster en gemotiveerder om te beginnen. In de toekomst dan misschien een paar deuntjes spelen op diek van winschoterdaip ;)

Gr. Pieter

Zoot

Quote from: PieteRT on 24 November 2014, 22:05:09
Zeg Zoot, die Janny, bedoel je daarmee Jannaa die hierboven ook al gereageerd heeft? Ik word trouwens steeds enthousiaster en gemotiveerder om te beginnen. In de toekomst dan misschien een paar deuntjes spelen op diek van winschoterdaip ;)
Hahahhaa,...  ja kunnen we doen ( ik woon naast het Daip ) misschien, als de wind gunstig is ♫♪ kunnen we elkaar horen ♫♪♫   .......         en nee, Janny, zus van Dé Saxofoonwinkel (?) en naast nog steeds werkzaam daar, ook een eigen atelier in Zuidbroek....
Als je een second opinion wilt, misschien daar eens langs gaan...  ( pb maar als je het adres, telnr. wilt )

MMonroe

Van harte welkom Pieter!
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

Floor

Dag Pieter
Ik zie nu pas je bericht, misschien ben ik dus laat maar toch: ik zou bij het aanschaffen van een sax altijd de mening vragen van een saxofonist of nog beter een (goeie) saxofoonreparateur. Dan voorkom je dat je een sax koopt die na een tijdje uit elkaar valt. Yamaha is een zeer veel gekochte sax en is heel erg betrouwbaar qua mechaniek. Verder speelt het makkelijk en is het een zuiver instrument. Er zijn natuurlijk nog meer goeie merken te vinden.
succes